Gå til innhold

Luft i magen

meira

Anbefalte innlegg

Hjelp,spiser denne Lindbergs-dietten om dagen.Men føler meg som en oppblåst ballong, og har luft i magen hele tiden, hm ikke bare i magen nei:). Noen som har noen råd som virkelig virker? takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp fersk ingefær, skrell et par tynne skiver (2-3-4mm), legg i kopp og hell over kokende vann. La trekke ca 5min, søtes evt. etter smak.

Eller du kan kjøpe instant ingefærte på helsekosten.

Antakelig skyldes luften at du får i deg mye mer fiber enn du er vant til, og da vil det gå over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du begynner å innta ingefær så vær obs på at den kan virke oppkvikkende, jeg får problemer med å sovne om jeg drikker ingefærte om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp fersk ingefær, skrell et par tynne skiver (2-3-4mm), legg i kopp og hell over kokende vann. La trekke ca 5min, søtes evt. etter smak.

Eller du kan kjøpe instant ingefærte på helsekosten.

Antakelig skyldes luften at du får i deg mye mer fiber enn du er vant til, og da vil det gå over.

Har aldri vært noe særlig glad i te. men skal forsøke hvis det hjelper. Har også hørt at det finns noe som heter miniform eller noe, som kanskje kan hjelpe? Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært noe særlig glad i te. men skal forsøke hvis det hjelper. Har også hørt at det finns noe som heter miniform eller noe, som kanskje kan hjelpe? Takk for svar.

Minifom heter det, og brukes vanligvis mot kolikk hos spedbarn.

Forresten finnes det også ingefærkapsler, men hvordan de virker aner jeg ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prompeguri

Minifom heter det, og brukes vanligvis mot kolikk hos spedbarn.

Forresten finnes det også ingefærkapsler, men hvordan de virker aner jeg ingenting om.

Jeg var en tid plaget mye med luft i magen. Jeg fikk minifom (reseptfritt på apoteket) og det hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var en tid plaget mye med luft i magen. Jeg fikk minifom (reseptfritt på apoteket) og det hjalp.

Hei, ja. Måtte til med miniform jeg også. Og det har blitt bra.jeg ble fortalt at så mye fiber, skaper betennelser i tarmen, som lager mye gass igjen.Fikk også anbefalt biola. Nå er jeg ikke glad i surmelk, og valgte miniform, som har fungert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...