Gå til innhold

Hvor starter jeg med NULL kondis ?

Gjest 69 modell dame

Anbefalte innlegg

Gjest 69 modell dame

Jeg er interessert i å komme i bedre form.MEN jeg har ingen kondis.Trener ikke i det hele tatt.Hvor begynner jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok det smarteste er å kombinere noe behagelig med nyttig. Svømming, spasering, sykling. Det er ikke sikekrt det er så smart å starte å jogge eller å trene på et senter med en gang. Mulig noen er uenig med meg, men jeg har vært i samme situasjon selv, og det var ikke trivelig å føle seg som en taper eller en sinke når alle andre greide så mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Papp

Først må jeg si at jeg aldri har vært i din situasjon, og du bør nok få svar fra noen som faktisk har personlig erfaring, OG som ikke minst har klart å komme seg opp!

Men, psykologisk kan det være greit å endre litt på språkbruken din. Visst pokker har du en kondis! Alle har en kondis. Jeg går derimot ut i fra at denne kondisen din er meget dårlig. Men allikevel kan du bruke den til å gå turer med, spille innebandy med venner, leke snøballkrig med ungene dine, dra på fisketurer, måke snøen for naboen så bilen hennes er klar om morgenen når hun skal på jobben, etc.

Du starter ikke med ingenting. Du starter med NOE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 69 modell dame

Først må jeg si at jeg aldri har vært i din situasjon, og du bør nok få svar fra noen som faktisk har personlig erfaring, OG som ikke minst har klart å komme seg opp!

Men, psykologisk kan det være greit å endre litt på språkbruken din. Visst pokker har du en kondis! Alle har en kondis. Jeg går derimot ut i fra at denne kondisen din er meget dårlig. Men allikevel kan du bruke den til å gå turer med, spille innebandy med venner, leke snøballkrig med ungene dine, dra på fisketurer, måke snøen for naboen så bilen hennes er klar om morgenen når hun skal på jobben, etc.

Du starter ikke med ingenting. Du starter med NOE!

Jeg synes selv jeg har NULL kondis pga lengre tids sykdom.Jeg er svekket både psykisk og fysisk.Nå vil jeg bli i form, kjenne at kroppen fungerer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 61-dama

Jeg hadde dårlig kondis. For 4 år siden kjøpte jeg meg en ergometersykkel og startet forsiktig opp. Enorm forbedring på kort tid!. Humør og kondisjon steg betraktelig i løpet av få måneder. Trener fra 5-7 timer i uka. En time hver morgen før frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes selv jeg har NULL kondis pga lengre tids sykdom.Jeg er svekket både psykisk og fysisk.Nå vil jeg bli i form, kjenne at kroppen fungerer igjen.

Det beste er å gå turer hver dag, minimum en halv time. Det gir økt fysisk og psykisk velvære. Aller best er å gå sammen med noen.

Jeg har vært i samme situasjon pga. sykdommer. Engang hadde jeg anledning til å svømme flere ganger i uka, det var veldig bra også. Nå går jeg turer, og er begynt å merke forbedring etter noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...