Gå til innhold

Fryser hele tiden.


Yap

Anbefalte innlegg

Hei!Jeg er en kvinne på 28 år. Jeg er over gjennomsnittlig godt trent og spiser meget sundt og har god appetitt, dvs. mye frukt og grønt, lite alkohol, salt og fett o.l. og er normalt slank (ikke unormalt tynn eller noe sånt).Jeg har mye kunnskap om både ernæring og trening. Til tross for min gode helse er det en ting som plager meg mye og det er at jeg fryser nesten hele tiden. Dette er veldig forstyrrende, særlig siden jeg er i innspurten av studiet mitt og skal jobbe konsentrert hele dagen. På grunn av frysinga sliter jeg veldig med konsentrasjonen siden jeg er anspent i kroppen og rett og slett blir sliten av å fryse hele tiden. Jeg løper mellom kjøkkenet og skrivepulten hele tiden for å koke meg te, sitter med pledd og holder hendene oppå varmeovnen, (selv om det er 22 grader i leiligheten og jeg har på meg varme klær og ullsokker). Det er hender og føtter som er værst. De er iskalde og jeg er ofte kald langt opp over armene og leggene i tillegg til å føle meg generelt frossen (og dermed annspent) i hele kroppen. Dette er så slitsomt og går som sagt utover lesinga/konsentrasjonen. Hvorfor er det sånn? Hva kan jeg gjøre? Som sagt: jeg trener mye (dvs. 4- 7 dager i uka), spiser sundt og er generelt veldig frisk,sund og lykkelig.Hilsen S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Uglemor

Jeg er en frysepinn jeg også. Jeg har en BMI på 19, men tror ikke dette har noe med vekten å gjøre. Jeg veide mer før, men jeg frøs like mye da også. Jeg sverger til varme sokker, varmeflaske og varm drikke. Dessuten har jeg det varmt og godt inne. Og så må man legge inn litt kjapp fysisk aktivitet innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Du bruker vel ikke nikotin? ( høres ikke slik ut). Lavt stoffskifte har du vel neppe, men både dette og blodprøsent kan måles for sikerhets skyld. Hos noen er dette et "arvelig problem" man ikke finneer årsak til. Hos noen er det "mentalt", dvs man er egentlig ikke kald, men det føles slik, og man spenner seg så kroppen tolker det som "frossenhet".

Dersom blodsirkulasjonen er nedsatt, og dette er årsak ( du må be om en helsesjekk), så KAN det hjelpe med en undergruppe blodtrykksmedisin som øker perifer sirkulasjon. Noen blir bedre ved å spise litt mer kjøtt og fett. Ginseng og rikelig E-vitamin og magnesium-tilskudd kan forsøkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...