Gå til innhold

søvnproblemer-barn på 10 mnd


monasl

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en datter på 10 måneder som ikke sover skikkelig. Hun sover nesten aldri mer enn 2 timer så våkner hun, og om natten kan hun gjerne våkne helt opp og være våken et par timer. Hun er også våken ca hver time i løpet av natten uansett om hun har vært våken flere timer. Det spiller ingen rolle når hun legger seg på kvelden (men dersom hun legger seg sent så er det litt større sannsynlighet for at hun ikke er våken i flere timer på natten).

Hun hadde kolikk tidligere og jeg har prøvd soneterapi, kiropraktor akkupunktur og massasje - syns ikke det hjalp.

Når hun har vært til legekontroll får jeg beskjed om at hun er frisk og at barn kan være slik mht søvn.

Vi har forsøkt å gi henne vallargan (5 mg), 1,5 ml en halv time før leggetid i en uke. Hadde ingen effekt! (Kan dosen ha vært for svak? Hun er 9,5 kilo!). Fins det noe annet jeg kan prøve av sovemedisin?

Nå skal jeg straks begynne å jobbe igjen og det vil ikke fungere dersom jeg ikke får sove om natten.

På forhånd takk for hjelpen.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til monasi

Forsøk å rette dette spørsmålet her på DOL i forum for barnemedisin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...