Gjest Spøromnoe Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg har en BMI på 23 og vet at det er normalt, men likevel synes jeg at jeg har noen kilo for mye. Og nå lurer jeg på hvordan man vet hva som er ens idealvekt? Det er så mange som snakker om at de veier 5 kg for mye, men hvordan vet de det? Regner man ut at man veier 5 kg for mye til å komme inn under normalen på BMI? Som er under 25. Eller regner man ut at man er 5 kg mer enn gjennomsnittet på BMI? Normalen er på 20-25 og gjennomsnittet blir dermed 22.5. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elinamaria Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Det er så forskjellig fra person til person. På meg er det normale/peneste å ha bmi innenfor 19-20. Er det jeg alltid har hatt, inntil jeg begynte på medisin. Mens på min venninne som er like høy er det penest å ha bmi på 24. Hun har naturlig mye mer muskler og er sånn som slår alle jentene ihåndbak og på barneskolen/ungdomsskolen slo hun også guttene. Hun har helt flat mage og fin kropp, slanke lår osv og ingenting henger, bare litt på siden som det gjør til oss fleste. Jeg er ca samme vekt som henne nå, men på meg buler magen og flesket henger på ryggen, og trenger ofte større str i topper, for å breiere rundt skuldrene. Men vi har samme str i bukser! Bare at vi ofte kler helt forskjellige merker, tross samme vekt og høyde, for hun har fyldigere rompe, og jeg breiere hofter og smalere lår osv... På meg hadde det trolig vært finere å være 5 kg mindre, mens på henne ville det bare bli deprimerende om hun følte hun må gå ned i vekt, for hun er kjempefin! Bmi i lavere del av normalområdet er fint på mange, mens bmi i høyere del av normalområdet er fint på andre:) Om vi er ca like brei rundt hofta, så er hennes hard,mens min er myk av flesk:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 De som sier at de veier 5 kg for mye, går forhåpentlig ut fra egen erfaring, og ikke BMI. Den beste måten å finne ut om man bør gå opp eller ned i vekt på, er å stille seg naken foran speilet. BMI og tabeller kan være veldig misvisende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeppsideisi Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Det er så forskjellig fra person til person. På meg er det normale/peneste å ha bmi innenfor 19-20. Er det jeg alltid har hatt, inntil jeg begynte på medisin. Mens på min venninne som er like høy er det penest å ha bmi på 24. Hun har naturlig mye mer muskler og er sånn som slår alle jentene ihåndbak og på barneskolen/ungdomsskolen slo hun også guttene. Hun har helt flat mage og fin kropp, slanke lår osv og ingenting henger, bare litt på siden som det gjør til oss fleste. Jeg er ca samme vekt som henne nå, men på meg buler magen og flesket henger på ryggen, og trenger ofte større str i topper, for å breiere rundt skuldrene. Men vi har samme str i bukser! Bare at vi ofte kler helt forskjellige merker, tross samme vekt og høyde, for hun har fyldigere rompe, og jeg breiere hofter og smalere lår osv... På meg hadde det trolig vært finere å være 5 kg mindre, mens på henne ville det bare bli deprimerende om hun følte hun må gå ned i vekt, for hun er kjempefin! Bmi i lavere del av normalområdet er fint på mange, mens bmi i høyere del av normalområdet er fint på andre:) Om vi er ca like brei rundt hofta, så er hennes hard,mens min er myk av flesk:) veldig godt sagt du... det er alt ettersom...man kan veie det samme og så kan den ene være tynn og den andre litt lubben. sånn er det bare.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.