Gå til innhold

Slankedessert

Gjest baremei

Anbefalte innlegg

Gjest baremei

Man må ha litt kos når man er på slanker´n også. Her er forslag til en god, kalorifattig og lettlaget dessert:

Funlight-gele med vaniljekesam

Lag gele av lettsaft (funlight bringebær f.eks.blir godt). Til 0,5 liter væske behøves 5-6 gelatinblad(følg anvisningen på pakken). Bland saften noe sterkere enn vanlig!Sett i kjøleskapet noen timer til den er stivnet.Server med litt vaniljekesam, evt. vanlig vaniljesaus. Namnam:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest til deg bare

Sjekk ut Heistad sine produkter. Gele, sjokoladepudding og vaniljesaus. Lite kalorier.

De har også syltetøy uten sukker, lavkalori-produkt det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Sjekk ut Heistad sine produkter. Gele, sjokoladepudding og vaniljesaus. Lite kalorier.

De har også syltetøy uten sukker, lavkalori-produkt det også.

Takk for tipset! Dessverre tror jeg ikke de har det her jeg bor(Sverige), men når jeg er hjemme på ferie skal jeg se etter det. Gele er godt:) (Det har bare ikke Svensson oppdaga...)

Er Heistad-produktene dyre forresten? For med min "metode" blir det jo en ganske billig (studentvennlig)dessert=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen fan

Takk for tipset! Dessverre tror jeg ikke de har det her jeg bor(Sverige), men når jeg er hjemme på ferie skal jeg se etter det. Gele er godt:) (Det har bare ikke Svensson oppdaga...)

Er Heistad-produktene dyre forresten? For med min "metode" blir det jo en ganske billig (studentvennlig)dessert=)

Den kalorifattige vaniljesausen til Heistad smaker mye bedre enn vanlig vaniljesaus. Men produktene er dyre ja. Særlig sukkerfritt syltetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er hjemmelaget fruktsalat kjemgodt. Skjær opp frukt og ha på strø sukker candrel el. l. og la det stå og trekke neon timer. Med vanilje kesam ved siden av er det super godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rappa fra slankenett.no:

Is av kesam & bær

200 gram frosne bringebær (andre bær går sikkert også bra)

1 dl melis (el søtningsstoff)

1 beger vanilje kesam (el. vanlig)

Tilsett evt en ts vaniljesukker eller litt vaniljeessens om du bruker vanlig kesam.

Kjør alt i en mikser. Ha det i en boks og legg den i fryseren i ca en time.

Server! :)

Kalorier med Kesam 8%= 95 kcal pr porsjon (med melis, færre kcal med kunstig søtstoff)

Kalorier med Kesam 1%= 55 kcal pr porsjon

Kesam med vanilje har jeg ikke kaloritall på, men les på boksen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baremei

Rappa fra slankenett.no:

Is av kesam & bær

200 gram frosne bringebær (andre bær går sikkert også bra)

1 dl melis (el søtningsstoff)

1 beger vanilje kesam (el. vanlig)

Tilsett evt en ts vaniljesukker eller litt vaniljeessens om du bruker vanlig kesam.

Kjør alt i en mikser. Ha det i en boks og legg den i fryseren i ca en time.

Server! :)

Kalorier med Kesam 8%= 95 kcal pr porsjon (med melis, færre kcal med kunstig søtstoff)

Kalorier med Kesam 1%= 55 kcal pr porsjon

Kesam med vanilje har jeg ikke kaloritall på, men les på boksen. :)

Hørtes godt ut!!Men jeg har ingen mikser:( Kan jeg piske for hånd tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Eller er hjemmelaget fruktsalat kjemgodt. Skjær opp frukt og ha på strø sukker candrel el. l. og la det stå og trekke neon timer. Med vanilje kesam ved siden av er det super godt.

Jepp, fruktsalat og frukt er alltid godt. Det spiser jeg mye av!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes godt ut!!Men jeg har ingen mikser:( Kan jeg piske for hånd tror du?

Ingen aning... :-)

Har ikke testa oppskrifta sjøl ennå, men fått den anbefalt... Du får nesten bare ta sjansen og prøve.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en, som er en sunn variant av lapper eller vafler:

Lag Toro frokostgrøt med vann eller skummetmelk. Kjøl ned litt og tilsett ett egg, litt kardemomme og kanel, pluss evt litt fruktose eller kunstig søtningsmiddel.

Stek lapper av røra i steikepanna.

Serveres med litt lettsyltetøy eller brunost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Jeg har også en, som er en sunn variant av lapper eller vafler:

Lag Toro frokostgrøt med vann eller skummetmelk. Kjøl ned litt og tilsett ett egg, litt kardemomme og kanel, pluss evt litt fruktose eller kunstig søtningsmiddel.

Stek lapper av røra i steikepanna.

Serveres med litt lettsyltetøy eller brunost.

Den er skrevet opp!! Hørtes kjempegodt ut, jo, :9 nam. Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...