Gjest baremei Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Man må ha litt kos når man er på slanker´n også. Her er forslag til en god, kalorifattig og lettlaget dessert: Funlight-gele med vaniljekesam Lag gele av lettsaft (funlight bringebær f.eks.blir godt). Til 0,5 liter væske behøves 5-6 gelatinblad(følg anvisningen på pakken). Bland saften noe sterkere enn vanlig!Sett i kjøleskapet noen timer til den er stivnet.Server med litt vaniljekesam, evt. vanlig vaniljesaus. Namnam:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest til deg bare Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Sjekk ut Heistad sine produkter. Gele, sjokoladepudding og vaniljesaus. Lite kalorier. De har også syltetøy uten sukker, lavkalori-produkt det også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Sjekk ut Heistad sine produkter. Gele, sjokoladepudding og vaniljesaus. Lite kalorier. De har også syltetøy uten sukker, lavkalori-produkt det også. Takk for tipset! Dessverre tror jeg ikke de har det her jeg bor(Sverige), men når jeg er hjemme på ferie skal jeg se etter det. Gele er godt:) (Det har bare ikke Svensson oppdaga...) Er Heistad-produktene dyre forresten? For med min "metode" blir det jo en ganske billig (studentvennlig)dessert=) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingen fan Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Takk for tipset! Dessverre tror jeg ikke de har det her jeg bor(Sverige), men når jeg er hjemme på ferie skal jeg se etter det. Gele er godt:) (Det har bare ikke Svensson oppdaga...) Er Heistad-produktene dyre forresten? For med min "metode" blir det jo en ganske billig (studentvennlig)dessert=) Den kalorifattige vaniljesausen til Heistad smaker mye bedre enn vanlig vaniljesaus. Men produktene er dyre ja. Særlig sukkerfritt syltetøy. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Takk for tipset! Dessverre tror jeg ikke de har det her jeg bor(Sverige), men når jeg er hjemme på ferie skal jeg se etter det. Gele er godt:) (Det har bare ikke Svensson oppdaga...) Er Heistad-produktene dyre forresten? For med min "metode" blir det jo en ganske billig (studentvennlig)dessert=) Eller er hjemmelaget fruktsalat kjemgodt. Skjær opp frukt og ha på strø sukker candrel el. l. og la det stå og trekke neon timer. Med vanilje kesam ved siden av er det super godt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Rappa fra slankenett.no: Is av kesam & bær 200 gram frosne bringebær (andre bær går sikkert også bra) 1 dl melis (el søtningsstoff) 1 beger vanilje kesam (el. vanlig) Tilsett evt en ts vaniljesukker eller litt vaniljeessens om du bruker vanlig kesam. Kjør alt i en mikser. Ha det i en boks og legg den i fryseren i ca en time. Server! Kalorier med Kesam 8%= 95 kcal pr porsjon (med melis, færre kcal med kunstig søtstoff) Kalorier med Kesam 1%= 55 kcal pr porsjon Kesam med vanilje har jeg ikke kaloritall på, men les på boksen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Rappa fra slankenett.no: Is av kesam & bær 200 gram frosne bringebær (andre bær går sikkert også bra) 1 dl melis (el søtningsstoff) 1 beger vanilje kesam (el. vanlig) Tilsett evt en ts vaniljesukker eller litt vaniljeessens om du bruker vanlig kesam. Kjør alt i en mikser. Ha det i en boks og legg den i fryseren i ca en time. Server! Kalorier med Kesam 8%= 95 kcal pr porsjon (med melis, færre kcal med kunstig søtstoff) Kalorier med Kesam 1%= 55 kcal pr porsjon Kesam med vanilje har jeg ikke kaloritall på, men les på boksen. Hørtes godt ut!!Men jeg har ingen mikser:( Kan jeg piske for hånd tror du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Eller er hjemmelaget fruktsalat kjemgodt. Skjær opp frukt og ha på strø sukker candrel el. l. og la det stå og trekke neon timer. Med vanilje kesam ved siden av er det super godt. Jepp, fruktsalat og frukt er alltid godt. Det spiser jeg mye av! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hørtes godt ut!!Men jeg har ingen mikser:( Kan jeg piske for hånd tror du? Ingen aning... :-) Har ikke testa oppskrifta sjøl ennå, men fått den anbefalt... Du får nesten bare ta sjansen og prøve. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malun Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg har også en, som er en sunn variant av lapper eller vafler: Lag Toro frokostgrøt med vann eller skummetmelk. Kjøl ned litt og tilsett ett egg, litt kardemomme og kanel, pluss evt litt fruktose eller kunstig søtningsmiddel. Stek lapper av røra i steikepanna. Serveres med litt lettsyltetøy eller brunost. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Jeg har også en, som er en sunn variant av lapper eller vafler: Lag Toro frokostgrøt med vann eller skummetmelk. Kjøl ned litt og tilsett ett egg, litt kardemomme og kanel, pluss evt litt fruktose eller kunstig søtningsmiddel. Stek lapper av røra i steikepanna. Serveres med litt lettsyltetøy eller brunost. Den er skrevet opp!! Hørtes kjempegodt ut, jo, :9 nam. Takk skal du ha! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.