Gå til innhold

Rødmusset hud / Dr. Anker


Gjest newcomer

Anbefalte innlegg

Gjest newcomer

Hei.

Lurer på om noen kan hjelpe meg. Jeg har en veldig tørr og rødmusset hud i ansiktet samt at huden blir rød ved fysisk aktivitet, nervøsitet osv. Rødmer også lett. Dette plager meg så mye at jeg føler meg nesten invalidisert.

Har noen tips om hudkremer, salver, medisiner eller lignende som kan hjelpe meg?

Hilsen Gutt 30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, lege

Jeg er usikker på hva som er årsaken til rødfargen. Eksem (atopisk eller sebhoreisk), psoriasis eller følsomme blodårer med høy gjennomstrømning (m.a.o. en viss tendens til å rødme) er mulige forklaringer. Eksem og psoriasis kan behandles. Følsomme blodårer kan også korrigeres men det er en mer omfattende sak og bør neppe gjøres med mindre du er sterkt plaget. Du finner informasjon på denne siden:

http://www.doktoronline.no/hud/pasient/svetteop.htm

Noen kan ha for øvrig ha nytte av såkalte legemidler av typen betablokkere. De benyttes først og fremst mot hjertesykdommer, men kan også være til hjelp ved rødmning.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...