Gå til innhold

Pilates-synes du det funker?

Gjest baremei

Anbefalte innlegg

Gjest baremei

Prøvde pilates-trening for første gang i går, hadde hørt det skulle være så bra..Men jeg ble skuffet. Hele opplegget var litt merkelig-særlig pustingen. Noen ganger ville instruktøren at vi skulle puste kjempefort-reine hyperventileringa! Og enda jeg strammet musklene i mage og bekken under hele timen, ble jeg ikke særlig sliten.(kun et par av øvelsene var tunge.)Hva sier dere andre som har prøvd treningsformen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått på Pilates lenge og vil gjerne fortsette hvis det blir Pilates der jeg trener igjen. Jeg har fått bedre holdning og lært en del om pusting og bruken av magemusklene til å ha glede av ved annen trening!

Du bør gjerne snakke med instruktøren om det du reagerer mot etter timen. Pilates- instruktørene tror jeg er skikkelig lisensierte, man kan ikke bruke navnet Pilates hvis man ikke er lovlig opplært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på et nytt Pilates-kurs i dag. Insruktøren understreket at på Pilates tar man få repetisjoner men satser på konsentrasjon og kvalitet. Vi gjorde også en øvelse hvor man puster hurtig. Man skal ikke bli sliten, men føle velvære med seg selv. Min forrige instruktør sa også at man ikke kommer skikkelig inn i pustingen osv. før etter 6 - 8 Pilates-timer. Så bare fortsett du, det blir nok mer effektivt etterhvert. Jeg strever skikkelig med et par øvelser, enten fordi jeg ikke er smidig nok eller at jeg ikke er flink med koordineringen! Det er bare å jobbe videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tatt pilates i 3 uker nå, bare etter en dvd jeg kjøpte da, er kjempefornøyd, så resultater etter 14 dager. jeg følte meg heller ikke sliten etter jeg tok det, noen dager merket jeg det ikke en gang, gi det litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Jeg gikk på et nytt Pilates-kurs i dag. Insruktøren understreket at på Pilates tar man få repetisjoner men satser på konsentrasjon og kvalitet. Vi gjorde også en øvelse hvor man puster hurtig. Man skal ikke bli sliten, men føle velvære med seg selv. Min forrige instruktør sa også at man ikke kommer skikkelig inn i pustingen osv. før etter 6 - 8 Pilates-timer. Så bare fortsett du, det blir nok mer effektivt etterhvert. Jeg strever skikkelig med et par øvelser, enten fordi jeg ikke er smidig nok eller at jeg ikke er flink med koordineringen! Det er bare å jobbe videre!

Oki, får gi det en sjanse til da:)

Gjorde sikkert ikke øvelsene rett første gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

jeg har tatt pilates i 3 uker nå, bare etter en dvd jeg kjøpte da, er kjempefornøyd, så resultater etter 14 dager. jeg følte meg heller ikke sliten etter jeg tok det, noen dager merket jeg det ikke en gang, gi det litt tid.

Så bra da! Nei, da skal jeg jammen prøve litt til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags resultater gir det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Jeg har ikke prøvd det, men jeg måtte bare si at jeg klarer ikke å lese Pilates uten å tenke på Pontius Pilatus.

Hehe. Ikke verdens mest positive assosiasjon, kanskje?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Papp

Hehe. Ikke verdens mest positive assosiasjon, kanskje?:D

Stakkars mann. Det er da menneskelig å gi etter for et så enormt press. Jeg er redd jeg kunne gjort det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Stakkars mann. Det er da menneskelig å gi etter for et så enormt press. Jeg er redd jeg kunne gjort det samme.

Huff, ja, der sier du noe. Fikk dårlig samv. nå. Så:unnskyld Pontius!Det var jo ikke din feil.

Oki?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...