iris r Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Etter å ha forsøkt meg på litt hjemmeyoga, mer bestemt en øvelse der man skulle stå på hode klarte jeg å pådra meg kraftige nakkesmerter på venstre side av nakken. Jeg mistet bevegligheten til venstre siden og dro til legen som konstanterte at det var muskulært og at muskulaturen var svært betent. Etter ca. en uke med hvile og med betennelsesdempende medisin var jeg på bena og var ikke nevneverdig plaget. Men i ettertid har jeg merket smerter på samme side når jeg trener og gjør øvelser som bla. sit-ups der nakkemuskulaturen spennes. Og nå ca. 6 mnd. senere har nakkemuskulaturen stivnet og det virker som den er litt betent igjen på samme siden, uten at noe spsesielt har skjedd. Årsaken til at jeg tror det er betent er at jeg hovner litt opp på denne siden.Det er ikke så ille som sist, men jeg har problemer med bevegeligheten igjen til vesntre side. Hva er dette? Og hva kan jeg gjøre for å forebygge disse plagene?Må man ha medisin når det er snakk om betennelse? For opplysningens skyld så har jeg ikke forsøkt å stå på hodet siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 -iris r Beklager sent svar pga. flere ukers reising. Jeg vil ikke utelukke at den første skaden førte til en feilstilling av deler av en nakkehvirvel eller to. Den dårlige bevegligheten og smerter på nytt kan tyde på dette. Et vanlig rtg. bilde med tillegg av MR rtg. tror jeg vil være riktig. Bekrefter disse undersøkelsene mine antagelser, bør evt. en neurolog eller ortoped se nærmere på deg for å vurdere behandlingsopplegg. Ut fra dette forstår du sikkert at betennelses-dempende medisiner bare er til midlertidig hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.