Gå til innhold

fått i meg no mel


snupp

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er nybegynner på glutenfri!

I går fikk jeg i meg no som innholder mel(krydderblanding)Fikk skikkelig mavesmerter + diare.Jeg fikk også små hvite blemmer på hele hånden og fingrene.De klør og når det gikk hull på de så det ut som brannsår.Jeg hovnet også opp i fingrene.Har det noe med at jeg fikk i meg "litt mel"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -snupp. Mavesmerter og diare vil være vanlige reaksjoner når du får i deg melprodukter fra hvete,rug,havre eller bygg.De akutte utslagene dine på huden kan være en følgereaksjon,men det kan også tenkes det var noe i krydderet du reagert allergisk på.Maven bør normalisere seg gradvis,og ift. hudplagene kan nok dette ta noen dager.Hvis du fortsatt har kløe eller annet ubehag,kan evt. kløestillende midler være nyttig.Jeg vil i såfall anbefale at legen får se på dette.Mtp.evt.allergier,vil det nok være vanskelig å teste på alle innholdsstoffene i et slikt krydder,men ser legen fortegnelsen,er det mulig å finne hva som kan være sannsynlig årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...