Gå til innhold

slanking

Gjest optimisten

Anbefalte innlegg

Gjest optimisten

sliter litt med spiseforstyrrelser..blanding av bulimi/anorexi og tvangsspising..har gått i perioder...

nå prøver jeg å spise sunt og ofte..problemet mitt er at jeg får dårlig samvittighet hvis jeg blir mett...skal helst fortsatt være sulten når jeg er ferdig..

men så er jeg samtidig redd for å spise for lite...vil være sunn og frisk... er litt overvektig...bmi på 27 eller noe..

er så vanskelig for meg..vet jeg ikke er fornøyd med vekten som jeg har nå...så vil gjøre noe med det... men vil gjøre det på en sunn måte..

på en god dag..da er jeg fornøyd..

frokost :2 knekkebrød med kjøttpålegg og agurk

lunsj : god morgen yohurth

middag : ris/pasta til salat grønnsaker..eller nudler..

mellommåltider : rett i koppen , epler, banan..

har nedsatt nyrefunskjon så må spise lavprotein diett..

men så har vi dagen hvor jeg tar smør på brødskiva til frokost..da synes jeg at jeg selv er helt håpløs at jeg kan like gjerne spise burgerking mat til lunsj og potetgull til middag.. og is til kvelds...

noen som kan gi meg noen råd

tror jeg vet hvordan jeg bør spise og sånt..

det med tankegangen som er vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menyen din høres bra og sunn ut. Du må spise variert, så du får i deg nok vitaminer osv.

Husk at du ontrent kan spise så mye frukt og grønt du vil uten å legge på deg. Med unntak av nøtter, oliven, avokado og bananer er det ekstremt lite kalorier i frukt og grønnsaker.

Men de nevnte grønnsakene er ekstremt sunne og bra for kroppen da, så de er bra de også.

Du må f.eks spise noe sånt som 20 mandariner for å komme opp i kalorimengden til en sjokolade.

Husk også at om du trener jevnlig, behøver du ikke telle kalorier så mye, og kan spise mer uten å legge på deg.

Lykke til, håper du kan få bedre selvtillit og like kroppen din for det den er.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...