Gjest mij Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Ja, da har jeg innsett at det ikke er nok bare å trene for å få av de siste svangerskapskiloene, det må nok en aldri så liten matrevolusjon til også. Så den siste uka har jeg begynt å spise mindre karbohydrater. F.eks i dag har menyen sett slik ut: Frokost: tallerken med havregryn, all bran og crüsli med surmelk om masse kanel .. har dilla på kanel, og kan vel unne meg frokostblanding én gang daglig :-) Brunsj: skinkesalat med ost, ananas ++ og to egg. Lunsj: Kyllingwok med bittelitt ris Middag: Resten av skinkesalaten med et egg Kveldsmat.. tja, vi får se hva jeg finner i skapet... Men altså - jeg er jo konstant sulten!! Tåpelig problem sikkert, er vel bare å spise mer. Men synes et par brødskiver metter så mye mer. Og er det mye å spise 2-3 egg på en dag? Pleier ikke det da, det ble bare sånn. Ellers i uka har jeg spist frokostblandingen min, og tunfisksalat, kyllingsalat.. og et egg her og der. Virker dette OK? Trener litt i tillegg, 2-3 ganer i uka på Elixia i sal eller apparater, og triller tur med barnevogn nesten hver dag så jeg blir varm og småsvett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Synes det høres lite ut. Ville spist mer fisk hvis jeg var deg, det gir bedre metthetsfølelse enn kjøtt med samme antall kalorier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Synes det høres lite ut. Ville spist mer fisk hvis jeg var deg, det gir bedre metthetsfølelse enn kjøtt med samme antall kalorier. Mener du lite variert eller for få måltider? Skal skvise inn mer fisk enn bare tunfisk etterhvert også, har bare ikke fått satt op en skikkelig meny enda :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Mener du lite variert eller for få måltider? Skal skvise inn mer fisk enn bare tunfisk etterhvert også, har bare ikke fått satt op en skikkelig meny enda :-) små mengder! Jeg kunne aldri blitt mett av så lite.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bebba Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Ingers rugbrød metter veldig godt, og nå er det kommet et nytt brød som heter Ingers et eller annet med hamp. De er gode, sunne og veldig mettende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 små mengder! Jeg kunne aldri blitt mett av så lite.. Hvordan vet du hvor store mengdene er da? :-) Blir mett etter måltidene, men uhyre fort sulten igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hmmm. Måten en proteinrik diett virker på, er at den(vanligvis) minsker sultfølelsen.Proteiner metter bedre enn karbohydrat og fett, og får deg dermed til å spise færre kcalorier totalt. I tillegg stabiliseres blodsukkeret.Men slike dietter passer ikke alle. Du kan imidlertid både holde deg mett og opprettholde jevnt blodsukker selv om du spiser karbohydrater-bare du velger de grove, fiberrike karbo-kildene.Velg grovt brød(f.eks. Ingers rugbrød,som allerede er nevnt), fullkornspasta, råris og masse grønnsaker. Frokosten din høres finfin ut. (Havregrøt er et bra alternativ.) Spis gjerne en frukt om du er sulten mellom måltidene. 3 egg HVER dag er mye, men en gang iblant er det ok. Eggehvite kan du spise så mye du vil av, den er bare sunn. Det er plommen som er litt "risky", for den inneholder mye mettet fett. Andre gode proteinkilder er bønner, linser, cottage cheese, kesam, skummet/ekstra lett melk, tofu, rent kjøtt, fisk og mager ost. "Tallerkenmodellen" kan være bra å ha i bakhodet: dvs. fyll halve tallerknen med grønnsaker, 1/4 med kjøtt/fisk og 1/4 med potet/pasta/ris. Husk også å spise NOK mat, ikke under 1000 kcalorier i hvert fall!! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hmmm. Måten en proteinrik diett virker på, er at den(vanligvis) minsker sultfølelsen.Proteiner metter bedre enn karbohydrat og fett, og får deg dermed til å spise færre kcalorier totalt. I tillegg stabiliseres blodsukkeret.Men slike dietter passer ikke alle. Du kan imidlertid både holde deg mett og opprettholde jevnt blodsukker selv om du spiser karbohydrater-bare du velger de grove, fiberrike karbo-kildene.Velg grovt brød(f.eks. Ingers rugbrød,som allerede er nevnt), fullkornspasta, råris og masse grønnsaker. Frokosten din høres finfin ut. (Havregrøt er et bra alternativ.) Spis gjerne en frukt om du er sulten mellom måltidene. 3 egg HVER dag er mye, men en gang iblant er det ok. Eggehvite kan du spise så mye du vil av, den er bare sunn. Det er plommen som er litt "risky", for den inneholder mye mettet fett. Andre gode proteinkilder er bønner, linser, cottage cheese, kesam, skummet/ekstra lett melk, tofu, rent kjøtt, fisk og mager ost. "Tallerkenmodellen" kan være bra å ha i bakhodet: dvs. fyll halve tallerknen med grønnsaker, 1/4 med kjøtt/fisk og 1/4 med potet/pasta/ris. Husk også å spise NOK mat, ikke under 1000 kcalorier i hvert fall!! Lykke til! Takk for innspill! *utvider handlelisten* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Du bør legge til et par mellommåltider. F.eks. En 1% yoghurt og en gulrot eller f.eks. 1 frukt og en neve mandler/valnøtter. Ellers kan du øke porsjonene du spiser litt. Drikk mer vann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Med den dietten hadde jeg flydd på veggene på ettermiddagen. Nå spiser du kanskje middag sent, ettersom du har både brunsj og lunsj. Jeg ville druppet en omfattende brunsj, spiset en frukt eller youghurt (eller begge deler istedet) så en lunsj og så middag, og kvelds. Du får i deg "mye" på dagtid, og lite på kvelden. Nå vet jeg ikke hva du har tenkt til kvelds, da men det virket litt tilfeldig :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest amparro Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Dette blir du ikke mett av! Det hade iallefall ikke jeg blitt :-) Jeg har begynt å spise Ingers Rugbrød og er sinnsykt imponert!! Jeg blir så mett, det er helt utrolig. Jeg spier en skive og er ikke sulten igjen før etter 3-4 timer. Kjenner ikke antydning til sult :-) Når jeg spiser en "vanlig" brødskive kjenner jeg suuuget etter ca 1 1/2 time. Prøv det!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kost og trim Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Dette blir du ikke mett av! Det hade iallefall ikke jeg blitt :-) Jeg har begynt å spise Ingers Rugbrød og er sinnsykt imponert!! Jeg blir så mett, det er helt utrolig. Jeg spier en skive og er ikke sulten igjen før etter 3-4 timer. Kjenner ikke antydning til sult :-) Når jeg spiser en "vanlig" brødskive kjenner jeg suuuget etter ca 1 1/2 time. Prøv det!!! Hvor får du tak i Ingers rugbrød? mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Hvor får du tak i Ingers rugbrød? mvh Det selges hos en del bakere. Ellers ligger oppskrifta (eller i alle fall et par varianter, med og uten kesam, som jeg kjenner til) ute på nettet. Søk på google, eller spør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kost og trim Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Det selges hos en del bakere. Ellers ligger oppskrifta (eller i alle fall et par varianter, med og uten kesam, som jeg kjenner til) ute på nettet. Søk på google, eller spør. Takk skal du ha:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Hvor får du tak i Ingers rugbrød? mvh http://www.slankenett.no/oppskrifter/oppskrift.php?id=&totalRows_RS_Oppskrifter=38&c=Bakst&pageNum_RS_Oppskrifter=29&ret=default 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
splitting Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hvor får du tak i Ingers rugbrød? mvh Baker Hansen selger Ingers rugbrød. Koster kr. 30,- Ja, det er rågodt!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.