Gå til innhold

P-Piller/Lege!


Gjest knøtten

Anbefalte innlegg

Gjest knøtten

Hei. Jeg er 24 år og bor i Trondheim (sykepleierstudent). Siden jeg ikke opprinnelig er fra T.Heim har jeg ingen fastlege her. Har heller ingen lege der jeg kommer fra. Problemet mitt er enkelt, men tydeligvis vanskelig å få løst. Jeg har prøvd det siste halve året å få tak i p-piller. Uten resultat. På legekontorene sier de at jeg må ha fastlege. På helsestasjonen sier de jeg er for gammel. På legevakta sier de at de ikke gir ut resept.:) Er jeg nå nødt nødt til å kaste meg foran en bil for i det hele tatt å få en (stakkars) liten legetime her i landet??? Det tar ikke mer enn 5 min. å skrive ut en resept. Har brev fra en sykehuslege (i nord) om at det ikke er noe i veien for at jeg kan bruke p-piller. (Har tatt prøver) Jeg fikk resept hos han sist gang. Den er gått ut i mars...Han er ikke min faste lege, så å ringe ham er ikke mulig (aktuelt). Hjelp, hva kan jeg gjøre? Dette tar på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -knøtten. Du har min fulle forståelse,og dette beskriver vel det jeg selv har tenkt vil bli det store problemet med fastlegesystemet.

Mitt råd er 1.at du forsøker å få en lege på hjemstedet til å skrive ut en resept,og 2.at du kontakter kommunelegen eller helseadministrasjonen i kommunen,da de plikter å skaffe deg en "fastlege".Dette kan sikkert ta noe tid,og derfor ville jeg prøvd å ringe en lege du kjenner fra tidligere i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...