MDidrik Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hei!Jeg var forrige uke på skiferie i alpene. Nest siste dag begynte jeg å merke at det gjorde vondt på yttersiden på leggen på den ene foten. Jeg kjørte ski med smertestillende siste dagen. Det er nå gått en uke, og jeg har smerter i foten når jeg belaster den på en spesiell måte. Foten er ellers ganske stiv. Kan det være betennelse i vevet rundt muskelen? Hva kan jeg gjøre for å bli bedre raskt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 MDidrik Beklager sent svar pga. flere ukers reising. Intens kjøring i alpinbakker,flere dgr. etterhverandre fører ofte til slike problemer. Ofte skyldes det klem fra støvelkanten eller bare det at benet blir tvunget i spesiell stilling av stive srtøvler. Hyppigst er det en overbelastning-betennelse i muskler og sener. Dette vil gradvis gå over av seg selv. Daglig is 15 minutter samt noe betennelses-dempende medisiner kan virke gunstig. En sjelden gang har jeg sett tretthetsbrudd ved slike belastninger. Har du fremdeles vondt, håper jeg at lege har sett på deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.