Gå til innhold

Hvordan gå ned de siste kiloene?

Gjest På slankern

Anbefalte innlegg

Gjest På slankern

Jeg er en 28 år gammel kvinne som har gått ned fra 74 til 66 kilo (er 168 cm). Vil gjerne gå ned til 60 kilo.

De første kiloene gikk jeg ned ved å spise sunn norsk mat (1200 kcal) og ved å trene en time om dagen.

Nå har jeg stått stille i mange måneder og kroppen vil liksom ikke gå ned mer. Jeg synes ikke jeg kan spise mindre enn 1200 kcal eller trene mer enn en time hver dag (jogging/sykling e.l.).

Hva gjør jeg nå? Hvordan får jeg av de siste 6 kiloene?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kost og trim

Jeg sliter med det samme. Gikk ned fra 82 til 70. Der er jeg blitt stående selv om jeg gjerne skulle ned i hvertfall 5 kg til.

Spent på hva slags tips du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest syltynn

Spis oftere, 5-6 små måltider pr. dag.

Øk inntak av protein og omega 3.

Men - du er jo ikke direkte overvektig slik som du er nå, kanskje du heller er tjent med å godta deg selv som du er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser nok litt for lite i forhold til hvor mye du forbrenner.Du må spise 200- 300 kcal mer om dagen når du trener så mye som du gjør. Hvis du har en normal beinbygning må du stoppe på 60 kg. Har du gått på G.Roede kurs i begynnelsen kanskje? 60 kg høres ut til å kunne være en nederste grense på deres anbefalinger ved normal beinbygning.

Husk at du den første og andre uken ved økt inntak av mat kan få en forbigående lett vektøkning,før du begynner å gå ned igjen. Dette har jeg sett mange ganger når jeg har gått på kurs,at folk som har gått på sparebluss en tid får midlertidig svi for det.Enten har de gått litt opp i vekt et par uker eller de har stått stille. Så begynner vekten å gå ned.Lykke til.

VH bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skulle ned såpass mye burde du nok ikke spise mindre enn 1600 kcal. Fettforbrenningen er blitt lavere. Spis hyppigere, mer mat (altså mer grønt og frukt), og absolutt ikke færre kalorier. Og trim som du pleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest På slankern

Takk for svar alle sammen! Jeg skjønner at jeg må spise mer nå... Men hvordan skal jeg gjøre det? Nå spiser jeg 1200 kcal. Hvor mye skal jeg øke? Kun til 1600 eller skal jeg stabilisere meg på 2000 for så å gå ned igjen til 1600?

Ikke så lett dette her, men det virket som om dere hadde peiling :)

Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...