Gå til innhold

Sobril - hvor raskt avhengig ?

Anbefalte innlegg

Hvor raskt blir man avhengig av Sobril ?

Har måttet innta Sobril 2 x 15 mg dgl. i 1,5 mnd. De siste 4 dagene 1 stk pr. dag.

Vil jeg få abstinenser.

Kan jeg gå 1 mnd til på disse uten å få problemer etterpå ?

P.g.a. spiserørsbrokk tåler jeg ikke min ordinære medisin - Ritalin. Ritalin er rene edikken magemessig. Min hjerne ble rolig. Prøvde analt Ritalin - ble kaos i mage/tarmdelen - p.g.a. Presulfid (3x10)/ Losec(5x20)??

Etter operasjon mage inn på Dekstramin ser det ut som.

I mellomtiden - hva ville du som psykiater anbefale for å overleve til Dekstramin kan inntaes ( spenningene slår også ekstra opp i mellomgulvet hvor brokken er nå)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/1739-sobril-hvor-raskt-avhengig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk utskrevet 25 sobril for mine suicidale forsøk, at jeg ble veldig vill av meg og ikke fikk sove pga at jeg ville skade meg. Jeg kjente hele tiden et behov for å ta en ny tablett. Det er veldig lett å bli avhengig av dem. Nå er jeg fri for dem, og kjenner et sug etter dem...Så man bør være forsiktig med slike medisiner.

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Det er umulig å gi et godt svar på dette. Det er stor psykiske og biologiske forskjeller mellom mennesker. Noen blir raskt avhengige, andre blir det ikke.

Det viktige er at du diskuterer dette åpent med legen din og er klar over faren.

Med denne dosen vil du overveiende sannsynlig ikke få abstinenser.

• 1 år senere...

Jeg fikk utskrevet 25 sobril for mine suicidale forsøk, at jeg ble veldig vill av meg og ikke fikk sove pga at jeg ville skade meg. Jeg kjente hele tiden et behov for å ta en ny tablett. Det er veldig lett å bli avhengig av dem. Nå er jeg fri for dem, og kjenner et sug etter dem...Så man bør være forsiktig med slike medisiner.

Jeg har fått Sobril ved et par anledninger, dette dreide seg om ytre påvirkninger som rettsak o.l, de var til en ubeskrivelig god hjelp for meg, jeg var meg selv, ble ikke sløvet på noen måte, men ble kvitt den indre uroen og kunne fungere tilnærmet normalt. Jeg ble advart mot medikamentet mht til avhengighet, og har derfor ikke benyttet til daglig, men sammenlignet med Stesolid, Rohypnol og valium, så er Sobril fantastisk bra hvis en virkelig trenger det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...