Gjest gutt22_jaja Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Har endelig begynt å trene.. Ikkje på treningsstudio enda (må trene meg opp litt først) men har en trimsykkel, ei vekt, og ei matte.. Etter et par år uten trening har kroppen forfalt og eg har fått "pupper" som ser forferdelig stygt ut.. Så finnes det noen øvelser eg kan gjøre hjemme for å trene bryst? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Armbøyninger er en fin øvelse for brystet, og den kan også varieres på flere måter. Ligg på magen på gulvet, legg håndflatene mot gulvet rett under og litt på utsiden av hver skulder og press kroppen opp fra gulvet til armene er strake. Kroppen skal holdes stiv slik at kun tærne og hendene berører gulvet. Senk kroppen rolig ned igjen og gjenta så mange ganger du klarer. Kroppen skal ikke berøre gulvet mellom hver repetisjon. Utfør øvelsen i rolig tempo (slik at du på f.eks 10 sekunder utfører ca 5 repetisjoner). Forskjellig avstand mellom armene (bred og smalt "grep") fordeler belastningen mellom brystmuskelen og triseps (muskelene bak på overarmen), Bred avstand (skulderbredde eller litt mer) belaster brystmuskelen mest. Avhengig av hvor sterk du er, så kan du også variere vinkelen på kroppen (legg f.eks noe under føttene slik at du får hevet disse noe opp fra gulvet for økt belastning på brystet). Eller du kan utføre øvelsen på knokene (med knyttede hender) i stedet for på håndflaten. Det blir også noe tyngre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattus Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Armbøyninger er en fin øvelse for brystet, og den kan også varieres på flere måter. Ligg på magen på gulvet, legg håndflatene mot gulvet rett under og litt på utsiden av hver skulder og press kroppen opp fra gulvet til armene er strake. Kroppen skal holdes stiv slik at kun tærne og hendene berører gulvet. Senk kroppen rolig ned igjen og gjenta så mange ganger du klarer. Kroppen skal ikke berøre gulvet mellom hver repetisjon. Utfør øvelsen i rolig tempo (slik at du på f.eks 10 sekunder utfører ca 5 repetisjoner). Forskjellig avstand mellom armene (bred og smalt "grep") fordeler belastningen mellom brystmuskelen og triseps (muskelene bak på overarmen), Bred avstand (skulderbredde eller litt mer) belaster brystmuskelen mest. Avhengig av hvor sterk du er, så kan du også variere vinkelen på kroppen (legg f.eks noe under føttene slik at du får hevet disse noe opp fra gulvet for økt belastning på brystet). Eller du kan utføre øvelsen på knokene (med knyttede hender) i stedet for på håndflaten. Det blir også noe tyngre. Armhevninger på knokene er mest effektivt for armene, og mindre effektivt for brystet. Det er håndflatene som gjelder hvis du vil trene bryst. Det har hvertfall jeg blitt fortalt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Armhevninger på knokene er mest effektivt for armene, og mindre effektivt for brystet. Det er håndflatene som gjelder hvis du vil trene bryst. Det har hvertfall jeg blitt fortalt. Det er naturligvis bare tull. Jo dypere du kommer, jo bedre. Også for brystet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattus Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Det er naturligvis bare tull. Jo dypere du kommer, jo bedre. Også for brystet. Det jeg mener er at hvis du tar armhevninger på knokene så bruker du triceps mye mer. Å ta armhevninger på knokene blir nesten det samme som å ta armhevninger med håndflatene pekende utover istede for framover som vanlig. Prøv og kjenn forskjellen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Det jeg mener er at hvis du tar armhevninger på knokene så bruker du triceps mye mer. Å ta armhevninger på knokene blir nesten det samme som å ta armhevninger med håndflatene pekende utover istede for framover som vanlig. Prøv og kjenn forskjellen. Du kommer lenger ned og bruker naturligvis tricepsen mer, men du kommer også bedre til brystet ved å ta dypere pushups. Hvilke muskel man best aktiverer kommer også an på hvor bredt grep man bruker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Armhevninger på knokene er mest effektivt for armene, og mindre effektivt for brystet. Det er håndflatene som gjelder hvis du vil trene bryst. Det har hvertfall jeg blitt fortalt. Som SDD sier så vil du kunne gå dypere på knokene, og således få økt belastning på brystet - men også til en viss grad på triceps, hvis du bruker et smalt grep på knokene. Hvor mye som går på armene kontra brystet avhenger mest av om du har et bredt eller smalt grep. Du kan også variere håndstillingen for å endre litt på om du ønsker å plassere armene langs kroppen eller ut til siden under øvelsen. Det vil også kunne variere belastingen mellom bryst og triceps. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.