Gå til innhold

hodepine - støtt og stadig


Gjest kona

Anbefalte innlegg

Min mann har alltid vondt i hodet så han spiser paracet daglig og ofte. Han har vært hos lege men han kunne ikke si hva som feilte min mann. Jeg mener at det kan være migrene. Min svigermor og svigerinne har migrene. Så visst det er arveligt kan det vel hende. Legen sa at det ikke var det. Men hvordan kan han si det? Jeg syns nå at han kunne få prøvd noen tab. for migrene å sitt om det virket. Det kan nå ikke var bra å spise paracet daglig???

Takker for svar...

Med hilsen en fortvilet kone..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Headman

Har samme problem som din mann, tror jeg ?

Har hodepine flere ganger i måneden, av og til flere ganger i uken. Veksler mellom å bruke dispril og panodil.

Pleier å ta smertestillende med en gang jeg kjenner at hodepinen begynner, hvis jeg ikke gjør det blir det en uutholdelig hodepine.

Som regel starter hodepinen med smerter i nakke, blir også kald på ørene.

Har vært hos lege med problemet men han kunne ikke hjelpe.

Hilsen en som ikke liker å ha hodepine (hvem gjør vel det ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære kona

Migrene er en anfallslidelse, og ikke kontinuerlig og daglig. Derfor høres det sannsynlig ut at legen har rett. Man kan utvikle daglig hodepine av hyppig inntak av smertestillende tabletter, dette vil nemlig kunne ødelegge hjernens egne smertedempende mekanismer. Jeg vil anbefale at han kutter ut Paracet og andre smertestillende tabletter fullstendig i ca 6 uker, og se om det da bedrer seg.

Ellers vet jeg jo ikke om han er nøye nok undersøkt, så det vil jeg anbefale at dere får avklart hos lege som er interessert i hodepine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...