Gå til innhold

Urinlekkasje hos barn


Gjest nummertre

Anbefalte innlegg

Gjest nummertre

Hei!

Jeg har en jente på snart 5 år som ble tørr om dagen da hun var 31/2.Men om natten er hun enda ikke tør.Hun har på seg bleie,og denne er ganske "tung" og full av urin når hun står opp neste morgen.Vi har fulgt alle råd,om å ikke gi henne drikke om kvelden,la henne tisse før hun legger seg,ta henne opp(både med og uten bleie)om natten slik at hun får tømt blæren osv.Men ingenting hjelper.Hun var hos sin far i sommerferien,og da hadde hun vært tørr om natta i 4 uker!Hvorfor er hun ikke det her da?Uka etter hun kom hjem fra faren var hun tørr,og vi tok henne opp 2 ganger om kvelden slik at hun fikk tisset.Hva kan dette komme av?Vi er ganske bekymret,og føler oss "dumme" fordi VI ikke får til dette som faren fikk til.Hun hadde ikke fått drikke om kvelden der heller.Hun begynner jo på skolen neste år,og jeg synes dette er kjedelig både for henne og for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kulseng-Hanssen

Ved 5 års alder er det enda 15% av pikene som ikke er tørre. At hun er tørr hos far men ikke hos mor kan kanskje skyldes at piken opplever fars og mors adskillelse som vanskelig. Jeg tror jeg ville forsøkt å snakke med henne og prøve å finne ut av det. At hun tisser i sengen hos mor behøver jo ikke bety at det ikke er bra hos mor, men at hun ber om oppmerksomhet på denne måten. Forøvrig ville jeg avvente at det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nummetre

Vi har en gutt som heller ikke er tørr om natten og som sover med bleie. Vi har også opplevd at han har vært tørr når han sover borte, selv om det ikke har vært i en så lang periode som 4 uker. Tror dette kommer av at barna ikke sover like godt borte som de gjør i sein egen seng, jeg gjør i hvertfall ikke det.

Send meg gjerne en mail slik at vi kan utveklse erfaringer, om ikke annet enn for felles trøst.

adressen er [email protected].

Vennlig hilsen

Siren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...