pimson Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Har kjørt en 2-splitt med 4 treninger i uka (push/pull) siden midten av desember med gode resultater. Hvor lenge bør jeg holde på før jeg bytter, eventuelt forandrer, programmet? Kan legge ut prgrammet med øvelser hvis det skulle være relevant. Fins det noen "regler" for dette, eller er det bare å holde på så lenge man føler det funker bra? Og når det gjelder biceps.. Det er jo en forholdsvis liten muskel og skal trenes deretter; vil det si at jeg skal holde meg langt unna failure? Syns ikke jeg får "skviset" muskelen skikkelig før jeg nærmer meg denne grensa... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 I starten vil du sannsynligvis få resultater uansett, så fortsett så lenge det er gøy, og i hvert fall til du gjør øvelsene skikkelig, merker at du treffer de musklene du trener, og i tillegg klarer å presse deg skikkelig. Fokuser på å gjøre øvelsene strikt, og korrekt. Etter en stund ville jeg gått for et 3- elle 4-splittprogram, hvor du trener hele kroppen 1 gang i uka. Når det gjelder bicepsen har du helt rett. Det er en liten muskel og den trenger ikke like mye juling som de større muskelgruppene. Veldig bra at du forstår det, for svært mange står gjerne og trener biceps i tre kvarter. Noe som selvsagt blir overkill. Selv bruker jeg ikke mer enn 10-15 minutter på bicepstreninga, men det er også her viktig at du presser deg. Så kjør til du ikke klarer mer også her. Men i færre sett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pimson Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 I starten vil du sannsynligvis få resultater uansett, så fortsett så lenge det er gøy, og i hvert fall til du gjør øvelsene skikkelig, merker at du treffer de musklene du trener, og i tillegg klarer å presse deg skikkelig. Fokuser på å gjøre øvelsene strikt, og korrekt. Etter en stund ville jeg gått for et 3- elle 4-splittprogram, hvor du trener hele kroppen 1 gang i uka. Når det gjelder bicepsen har du helt rett. Det er en liten muskel og den trenger ikke like mye juling som de større muskelgruppene. Veldig bra at du forstår det, for svært mange står gjerne og trener biceps i tre kvarter. Noe som selvsagt blir overkill. Selv bruker jeg ikke mer enn 10-15 minutter på bicepstreninga, men det er også her viktig at du presser deg. Så kjør til du ikke klarer mer også her. Men i færre sett. Takk for svar I dette programmet tar jeg 6 sett fordelt på 2 øvelser til biceps (dumbbell- og barbellcurl) - blir det for mye? Er det en fordel å alternere en gang i blant med f.eks preacher, hammer eller konsentrasjonscurl? Trener biceps rett etter rygg, bare så det er sagt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Takk for svar I dette programmet tar jeg 6 sett fordelt på 2 øvelser til biceps (dumbbell- og barbellcurl) - blir det for mye? Er det en fordel å alternere en gang i blant med f.eks preacher, hammer eller konsentrasjonscurl? Trener biceps rett etter rygg, bare så det er sagt... Du trener ganske mye biceps når du trener rygg, og 6 sett høres helt fint ut etter ryggøkta. Når det gjelder variasjon ville jeg alltid variert hvilke øvelser jeg kjører, men selv passer jeg alltid på å kjøre en øvelse man kan kjøre litt tungt først. F.eks. hantelcurl eller stangcurl. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.