Gå til innhold

Jeg har fortalt !! (Langt!!)


Hope

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg ville fortelle dere hvordan alt har gått med meg i det siste. det er få av dere som kjenner meg, men jeg har den siste tiden vært relativt aktiv her inne. har hatt behov for å dele alt med noen, og har til tider vært enormt rådvill.

Jeg ble voldtatt for fire år siden, og opplevde det som om livet mitt ble revet i fillebiter. Jeg valgte å fortrenge det; faktisk så sterkt at jeg til slutt trodde på min egen fornektelse. Ingen fikk vite.

For ett år siden nå klarte jeg ikke mer. Jeg trengte noen å prate med, trengte jobbe meg gjennom det. Tok kontakt med en psykiater jeg kjenner fra før.

Har hatt en kanontøfft år hos ham, men er så utrolig gla jeg valgte gå gjennom den smertefulle prosessen. Da jeg hadde min siste time hos ham nå i sommer, kjente jeg meg "tom" og lettet. Det var en ubeskrivelig god følelse.

Livet mitt er veldig forandret.

Positivt!

Så - i løpet av sommeren var mitt mål å fortelle mine foreldre om det jeg har båret på i alle disse årene alene. jeg valgte skrive et brev. Jobbet og skrev og rettet på det att og frem i ganske mange uker før jeg ble fornøyd.

Så - for noen dager siden nå, ble det levert...og jeg dro videre for å overnatte hos min beste venninne (som også har fått vite nå)...

Den dagen var et mareritt for meg.

hvordan ville de reagere? Hva ville de tro om meg? Vil de bli sinte på meg, vil de tenke annerledes om meg? ... Vil de knekke sammen? Vil de i det hele tatt tåle å høre det?? De som elsker datteren sin over alt - tåler de å høre hva noen har gjort mot henne??

tankene mine var forferdelige...

Ut på kvelden ringte mamma på mobilen...og hun gråt da hun sa noen ord hun som jeg aldri vil glemme. Hun kunne ikke gledet meg mer..." Hope, jeg er så utrolig stolt av deg!! Du er det sterkeste og flotteste menneske jeg vet!"..

Vi hadde en fin, men også smertefull samtale der og da.

Litt senere ringer pappa. Han gråt, men sa "jeg er så utrolig gla i deg, jenta mi...du er utrolig verdifull for meg..!"

Nok en fin samtale.

Jeg pustet lettet ut og gråt av lettelse...Jeg hadde fortalt det!!

Nå har det gått 5 dager siden de fikk vite. Jeg har pratet masse med dem begge. Det har vært sårt, vondt, vi har grått, vi har holdt rundt hverandre, smilt og ledd gjennom tårer. Jeg har to flotte foreldre.

Tro meg, jeg er utrolig gla for at jeg gjorde dette!!!! selvom det er tøfft og grusomt i det det sies, så er det verdt å dele det med dine nærmeste.

Til deg som vurderer om du skal fortelle, eller til deg som vurderer om du trenger terapi...Hopp i det, du vil neppe angre.

For min del har jeg mistet enormt mange byrder fra mine skuldre. Jeg har kommet meg styrket ut av en tung prosess. Veien er tung, men verdt det.

En takk til dere som har fulgt meg her på forumet, og en spesiell takk til Talkie(for oppmuntrende ord og veilednig) og til Sør (det du bidrar med på dette forumet har betydd enomrt mye for meg!Du er en utrolig flott person!!)

Lykke til videre alle sammen!

Og husk - Gi aldri slipp på

HÅPET!

God klem,

Hope

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ritva, Dixi Oslo

Kjære Hope,

Det var kjempegodt å lese innlegget ditt og at dine "mål" ble nådd. Det gjorde meg glad i hjertet. For selv om vi vet på forhånd når vi går igjennom den smertefulle kaos "prosessen" så er det så befriende herlig når byrdene fra skuldrene blir løftet bort og erstattet av noe postivt og godt!

"Lær av fortiden. Du må ikke ved livets slutt plutselig oppdage at du ikke har levd For mange er de som, når de skal forlate denne jorden, ser tilbake på gleden og skjønnheten som ikke ble deres, fordi de levde i frykt!

Glad-på-dine-vegne-klem og lykke til videre:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg virkelig imponert og stolt av deg! Du har vært kjempeflink - og et strålende eksempel for andre!!

Lykke til videre på veien - med familie og venner i ryggen vil du se at ting blir lettere. Nå slipper du å ruge på "hemmeligheten", og kan bruke kreftene dine på å få tilbake livet ditt!!!

Varm klem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbie

Gratulerer, Hope! Det var flott å lese at det gikk så bra! Jeg fikk janmmen meg blanke øyne jeg også!

Klem fra

Kjempeflott Hope.:-)

Så godt å vite at dine foreldre tok det som de gjorde. Det beviser jo at de elsker deg.

Du er tøff.

Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hope..leste tilfeldigvis bare innlegget ditt.."lurker" litt på "overgrep" av og til. Du er heldig som har så forståelsesfulle foreldre. Har ikke vært utsatt for voldtekt selv..men en episode som er litt "på kanten"..kommer kanskje til å skrive om det her engang hvis jeg får lov. (egentlig ikke overgrep i den forstand..men føltes sånn.)

Lykke til videre Hope :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære tøffe deg.

Gratulerer så mye med at du fortalte! Det er utrolig tøft av deg! Så du har all mulig grunn til å være stolt av deg selv:-)))

Jeg ble så glad på dine vegne. Så flott at foreldrene dine reagerte så bra. Håper virkelig du får all den støtten du fortjener fra dem :-)

Er det ikke godt å slippe å holde det skjult lenger?

Stå på videre, tøffinga:-)

*Kjempeklem* fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så godt å lese innlegget ditt, så godt å høre at du har fått fortalt det!

Det var skikkelig modig gjort!

Du er ei kjempetøff jente med masse styrke!!

Ønsker deg lykke til videre fremover!

*mange gode glade klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott Hope.:-)

Så godt å vite at dine foreldre tok det som de gjorde. Det beviser jo at de elsker deg.

Du er tøff.

Klem til deg

Dere skriver at dere er rørt og stolte av meg...Jeg sitter her med tårer i øynene og er minst like rørt over all respons dere gir meg, den varmen dere utstråler - og jeg skulle ønske jeg kunne gitt hver og en en klem for å si at dere er noen unike, flotte personer!! :-))

Tusen tusen takk for alle gode ord, oppmuntringer og gledestårer :-)

Stå på folkens! sammen er vi sterke!

Klemmer i fleng,

Hope

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest en kald verden

Gratulerer, Hope! Det var flott å lese at det gikk så bra! Jeg fikk janmmen meg blanke øyne jeg også!

Klem fra

heisann.

jeg kjenner deg ikke,men da jeg las det du hadde å si begynte jeg å gråte med en gang.

Det var så bra at foreldrene dine fortalte det på den måten.

DE VISE AT DE ER GLAD I DEG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, kjære Hope!!

Jeg vet at jeg er sent ute med å svare (har hatt pause fra nett...), men jeg vil likevel få benytte anledningen til å si at jeg er kjempestolt av deg!!

Jeg er også veeeldig, veeeldig glad for at det gikk så bra som det gjorde. Har tenkt en masse på deg og på hvordan det ville gå med brevet ditt... Jeg er glad for at du har foreldre som er glade i deg, akkurat som meg! (vil også skrive mitt innlegg i overgrepsforum!)

vell, HOPE... you see... if you got nothing else left in this world, always keep the Hope close by!!

Take care, Love ya!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, kjære Hope!!

Jeg vet at jeg er sent ute med å svare (har hatt pause fra nett...), men jeg vil likevel få benytte anledningen til å si at jeg er kjempestolt av deg!!

Jeg er også veeeldig, veeeldig glad for at det gikk så bra som det gjorde. Har tenkt en masse på deg og på hvordan det ville gå med brevet ditt... Jeg er glad for at du har foreldre som er glade i deg, akkurat som meg! (vil også skrive mitt innlegg i overgrepsforum!)

vell, HOPE... you see... if you got nothing else left in this world, always keep the Hope close by!!

Take care, Love ya!

Kjære gode venn! :-)

Tusen takk for gode, varme ord! Du er ei kjempejente!!! - som hjalp meg et godt stykke på vei!

Jeg håper du har det bra, Talkie, og at livet smiler til deg. Du er tøff selv, du! :-)

Masse gode tanker til deg og jeg ønsker deg virkelig lykke til videre.

Og som du sier, la oss alltid ta vare på håpet!

Masse gode klemmer til deg

fra Hope

Ps. Jeg kommer også til å være uten nettforbindelse en stund. Mulig jeg kutter mitt abbonement, men har ikke bestemt meg enda. Uansett, jeg kommer til å tenke på deg og alltid huske! :-))

GOD BLESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...