Gå til innhold

gjær og sukker

trollemor19

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått beskjed om at jeg ikke skal spise noe med gjær og sukker i.

Hvordan i huleste skal jeg klare det i hevrdagen. Finnes det noe brød lignende greier uten gjær og sukker?

tips til ting å spise mottas med takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest knekkebrød, grove scones

En seriøs lege / behandler ville ha gitt deg kostholdsråd hvis man setter noen på en såpass streng diett.

En venninne gikk til en eller annen homeøpat eller hva de heter, som sa at plagene hennes kom av candida-sopp. Bare tøys, legen ga en helt annen diagnose og behandlet henne slik at hun ble frisk. Men det var etter mange besøk og merkelige dietter fra homeøpaten..

Det finnes knekkebrød uten gjær, du kan bake grove scones (med bakepulver). Men ikke begynn på en diett uten at det er en skikkelig lege / behandler som har gitt deg den, og som har gitt deg gode kostholdsråd.

Å bare si til noen hva de ikke skal spise, uten å si hva de skal erstatte det med, virker useriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En seriøs lege / behandler ville ha gitt deg kostholdsråd hvis man setter noen på en såpass streng diett.

En venninne gikk til en eller annen homeøpat eller hva de heter, som sa at plagene hennes kom av candida-sopp. Bare tøys, legen ga en helt annen diagnose og behandlet henne slik at hun ble frisk. Men det var etter mange besøk og merkelige dietter fra homeøpaten..

Det finnes knekkebrød uten gjær, du kan bake grove scones (med bakepulver). Men ikke begynn på en diett uten at det er en skikkelig lege / behandler som har gitt deg den, og som har gitt deg gode kostholdsråd.

Å bare si til noen hva de ikke skal spise, uten å si hva de skal erstatte det med, virker useriøst.

Hun sa at jeg skulle finne knekkebrød uten gjær. men det er jo tilnærmet umulig.. trodde en stund at rugsprø var gjær fritt, men nei da.. sur deig stod det, men de hadde jammen putta gjær i også.

jeg går pr dags dato på en kur mot kandida og tenkte å overholde dietten så lenge jeg går på den i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Det er faktisk ganske mange som bør unngå gjær og sukker, så det er ikke så rart om hun har fått et slikt råd.

Jeg spiser Ryvita knekkebrød (som er uten gjær), samt Bakers Vollkornbrot. Sistnevnte er mørkt dansk/tysk rugbrød uten gjær (de fleste mørke rugbrød har gjær, men akkurat dette har ikke det). Mange matvarekjeder har det, men ikke alle.

I tillegg kan du spise både frokostblanding (de økologiske er oftest uten sukker) og havregrøt med melk og kanel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...