Lillemus Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=102897 Forbauser meg ikke! Drakk kun skummet melk fra 8-10-årsalderen selv og selv om jeg ikke hadde kviseproblemer så ga overgangen til skummet melk + hull i ørene 25 år med hudplager før jeg forsto sammenhengen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest paff Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 hva behager? hull i ørene og skummetmelk? fikk du ikke kviser av skummetmelken før du fikk hulll i ørene? gir ikke skummetmelk gutter kviser, bare jenter? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hva kom først Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg kan ikke helt skjønne at det ikke nevnes eller tenkes på sammenhengen mellom fedme og inntak av skummet melk - det er jo mye kviser relatert til forskjellige grunner til fedme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 hva behager? hull i ørene og skummetmelk? fikk du ikke kviser av skummetmelken før du fikk hulll i ørene? gir ikke skummetmelk gutter kviser, bare jenter? Jeg gikk over fra H-melk til skummet melk og tok hull i ørene på samme tid. Og først nå etter flere perioder uten hull i ørene og med varierende melkeinntak ser jeg sammenhengen for min del. Ikke bare kviser, men utslett på beina + uren hud i ansiktet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Jeg gikk over fra H-melk til skummet melk og tok hull i ørene på samme tid. Og først nå etter flere perioder uten hull i ørene og med varierende melkeinntak ser jeg sammenhengen for min del. Ikke bare kviser, men utslett på beina + uren hud i ansiktet. Det er absurd å påstå at hull i ørene er skyld i dine hudproblemer. Det der er garantert tilfeldig. Nå er det vel nummeret før noen påstår at det å skjære seg på papir også gir hudproblemer - altså utover hudproblemene i kuttet, fordi de fikk en svært jævel av en kvise den dagen de kuttet seg på det onde papiret. Stoler for øvrig ikke på det vg-oppslaget der. Artikkelen sier jo absolutt ingenting, og det finnes ikke grenser for hva som blir forsket på, ei heller hvor motvisende de ulike forskningsresultatene ofte er. Hvis man forsker på det finner man helt sikkert ut at jenter som i sin ungdom gikk i Ball-genser føder flere eller færre unger enn jenter som ikke gikk i Ball-genser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Det er absurd å påstå at hull i ørene er skyld i dine hudproblemer. Det der er garantert tilfeldig. Nå er det vel nummeret før noen påstår at det å skjære seg på papir også gir hudproblemer - altså utover hudproblemene i kuttet, fordi de fikk en svært jævel av en kvise den dagen de kuttet seg på det onde papiret. Stoler for øvrig ikke på det vg-oppslaget der. Artikkelen sier jo absolutt ingenting, og det finnes ikke grenser for hva som blir forsket på, ei heller hvor motvisende de ulike forskningsresultatene ofte er. Hvis man forsker på det finner man helt sikkert ut at jenter som i sin ungdom gikk i Ball-genser føder flere eller færre unger enn jenter som ikke gikk i Ball-genser. Det er ikke tilfeldig. Jeg fikk nikkelallergi etter at jeg tok hull i ørene + eksem på leggene. I perioder har jeg ikke brukt øredobber og da har jeg vært helt fin nedover beina. Det var for ett år siden da jeg nok en gang tok hull i ørene jeg skjønte sammenhengen - det tok et par dager etter at øredobbene var på plass igjen så kom den infernalske kløen nedover leggene! Nå funker det imidlertid greit så lenge jeg bruker så ekte saker som mulig og drikker så lite melk som mulig. Melkedrikking trigger nikkelallergien som også blir verre ved bruk av øredobber med noe "uekte" metaller i, noe som igjen fører til utslett for min del. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Det er ikke tilfeldig. Jeg fikk nikkelallergi etter at jeg tok hull i ørene + eksem på leggene. I perioder har jeg ikke brukt øredobber og da har jeg vært helt fin nedover beina. Det var for ett år siden da jeg nok en gang tok hull i ørene jeg skjønte sammenhengen - det tok et par dager etter at øredobbene var på plass igjen så kom den infernalske kløen nedover leggene! Nå funker det imidlertid greit så lenge jeg bruker så ekte saker som mulig og drikker så lite melk som mulig. Melkedrikking trigger nikkelallergien som også blir verre ved bruk av øredobber med noe "uekte" metaller i, noe som igjen fører til utslett for min del. Men da er det ikke hullet som er problemet, men det du dytter inn i hullet. Det blir selvsagt noe annet. Man får ikke kviser av å lage hull i kroppen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uglemor Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Jeg leste nettopp en artikkel i Puls-magasinet om dette. Konklusjonen var at kviser og mat ikke hadde noen sammenheng, men at dette er en svært seiglivet myte. Så her finnes delte meninger.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Jeg leste nettopp en artikkel i Puls-magasinet om dette. Konklusjonen var at kviser og mat ikke hadde noen sammenheng, men at dette er en svært seiglivet myte. Så her finnes delte meninger.. De kan si hva de vil, men jeg ser i alle fall ut som en fjortis i verste uren-hud-alderen om jeg får i meg for mye melk eller yoghurt! Ikke nødvendigvis kviser, men røde prikker, nesten som utslett i ansiktet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uglemor Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 De kan si hva de vil, men jeg ser i alle fall ut som en fjortis i verste uren-hud-alderen om jeg får i meg for mye melk eller yoghurt! Ikke nødvendigvis kviser, men røde prikker, nesten som utslett i ansiktet. Ja, ikke vet jeg. Sannheten forandrer seg fra dag til dag nå for tida.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.