Gå til innhold

Urinveisinfeksjon eller nyrer??


Gjest Gulla

Anbefalte innlegg

Har nå to ganger med noen ukers mellomrom hatt anfall av vodt i mage/rygg.Smertene sitter under venstre ribben og samme sted i ryggen.Anfallet varer i flere timer hvor jeg ikke klarer å sitte/ligge/stå...vondt uansett.Var hos legen som mente jeg hadde en kraftig urinveisinfeksjon,men har ikke hatt svie under vannlating.Er ikke noe lege selv,men trodde man fikk disse symptomene av denne type infeksjon.....eller???Innimellom kjenner jeg diffuse smerter på samme steder uten at det gjør direkte vondt.Hva sier dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest punkyB

Jeg har selv hatt nyrebekkenbetennelse - og da har en jo vondt i mage/rygg (nyrene) og er generelt dårlig også. Den generelle tilstanden er ganske dårlig. Men det skulle jo ikke være vanskelig for en lege å oppdage det ?

Min lege tok urine/blodprøve + at han dunket meg litt på mage/rygg. Det gjorde vondt - så da var diagnosen grei.

Hvis det er stadig tilbakevendende så bør det jo sjekkes for nyresten eller andre ting. Jeg tok ultralyd for å sjekke at jeg ikek hadde nyresten.

Snakker bare ut fra egen erfaring her da - og jeg er ingen lege *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -Gulla. Dette kan dreie seg om feks.nyrebekkenbetennelse,eller annen sykdom i nyrene,men også smerter fra mavesekken,og bukspyttkjertelen,samt evt.fra gallen.Jeg vil mene at dette bør utredes videre,med urinprøve evt.til dyrkning,og ultralyd av lever-galle- bukspyttkjertel og nyrer.Hvis man da ikke finner noen direkte årsak kan det gjøres en røntgen av lungene og nyrer med urinveier.En evt.nyresten behøver ikke være farlig,men hvis du er alment redusert,bør dette sees på som øyeblikkelig hjelp.Oppsøk lege for videre undersøkelse!Det er ikke mulig å stille noen sikker diagnose på telefon eller internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...