Gå til innhold

Effekt av Gainer-pulver?

Gjest snart sommer!!

Anbefalte innlegg

Gjest snart sommer!!

Hei!

Jeg skal begynne å trene vekter 4 ganger i uka, og må opp i vekt til sommeren (er 190cm høy, 80kg).

Vurderer da å kjøpe en Gainer fra proteinfabrikken.

Men hvis jeg skal følge dosene slavisk, så vil 3 kg bare vare i 8 dager.

Det blir veldig dyrt, derfor lurer jeg på om det er verdt det.

Hvor mye bedre kommer resultatene mine til å bli hvis jeg bruker en Gainer(ca. 400g daglig)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Muskeldamen

Du kommer til å legge på deg rundt midjen. Gainer er karbohydrater - raske sådanne, og muligens proteiner (kan ikke sjekke dette nå, siden er sperret i arbeidstiden for meg...). Gainer forbedrer ikke resultatene dine i det hele tatt. Spis ordentlig mat og en god proteindrikk (myse, dvs. whey) rett etter treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - snart sommer

Vil legge til en liten ting til:

Hvis jeg drikker opp gaineren min og går opp noen kilo, så vil vel de kiloene bli værende etter at jeg har sluttet å drikke gainer også?? Slik at det ikke er nødvendig å drikke gainer hver dag frem til sommeren, da vil det fort gå noen tusen kroner.

Kanskje kan jeg fortsette med å drikke bare karbohydrater siden det er billigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil legge til en liten ting til:

Hvis jeg drikker opp gaineren min og går opp noen kilo, så vil vel de kiloene bli værende etter at jeg har sluttet å drikke gainer også?? Slik at det ikke er nødvendig å drikke gainer hver dag frem til sommeren, da vil det fort gå noen tusen kroner.

Kanskje kan jeg fortsette med å drikke bare karbohydrater siden det er billigere?

De kgene mister du igjen, det er i hvert fall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Du kommer til å legge på deg rundt midjen. Gainer er karbohydrater - raske sådanne, og muligens proteiner (kan ikke sjekke dette nå, siden er sperret i arbeidstiden for meg...). Gainer forbedrer ikke resultatene dine i det hele tatt. Spis ordentlig mat og en god proteindrikk (myse, dvs. whey) rett etter treningen.

"Gainer forbedrer ikke resultatene dine i det hele tatt."

Det er jo som å si at mat ikke foredrer resultatene hans.

Noe du er enig i at er tull.

Om fyren har behov for gainer eller ikke er helt avhengig av hvordan han spiser nå, og det sier han ikke stort om.

Selv har jeg i perioder hatt stort utbytte av gainers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskeldamen

"Gainer forbedrer ikke resultatene dine i det hele tatt."

Det er jo som å si at mat ikke foredrer resultatene hans.

Noe du er enig i at er tull.

Om fyren har behov for gainer eller ikke er helt avhengig av hvordan han spiser nå, og det sier han ikke stort om.

Selv har jeg i perioder hatt stort utbytte av gainers.

Gainer er dyrt for deg. Kjøp bare maltodekstrin, det er billig, og er den vektøkende delen av gainer uansett. Så kan du lese artikler på www.iform.no (dette er ikke nettsider til bladet I form). Les om kosthold! Legg mest merke til MATEN, ikke til tilskuddene. Du er nybegynner med vekttrening, kosttilskudd (særlig hvis du har dårlig råd) er ikke det første du trenger å gripe til!) Jeg skal ikke prøve å være arrogant og overlegen - det er bare det at jeg prøver å være kort. Selv tar jeg en proteindrink etter hver trening (billigste whey fra Proteinfabrikken), men jeg skal da ikke legge på meg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tjohooo

Når du spiser proteinpulver, blåses musklene opp, og de faller sammen igjen når du slutter å spise pulveret. Spis heller sunn mat med masse protein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Gainer er dyrt for deg. Kjøp bare maltodekstrin, det er billig, og er den vektøkende delen av gainer uansett. Så kan du lese artikler på www.iform.no (dette er ikke nettsider til bladet I form). Les om kosthold! Legg mest merke til MATEN, ikke til tilskuddene. Du er nybegynner med vekttrening, kosttilskudd (særlig hvis du har dårlig råd) er ikke det første du trenger å gripe til!) Jeg skal ikke prøve å være arrogant og overlegen - det er bare det at jeg prøver å være kort. Selv tar jeg en proteindrink etter hver trening (billigste whey fra Proteinfabrikken), men jeg skal da ikke legge på meg heller.

Jeg er da ikke nybegynner.

Holdt på rimelig seriøst i nesten 8-10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Papp

Jeg er nysgjerrig.

Er vekttrening din førstepri? Hvordan kjører du?

Bare drit i det hvis du ikke gidder svare. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskeldamen

Jeg har ikke sagt at SDD er nybegynner! Jeg mente mine to svar til "snart sommer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskeldamen

Når du spiser proteinpulver, blåses musklene opp, og de faller sammen igjen når du slutter å spise pulveret. Spis heller sunn mat med masse protein.

tjohoo er litt på jordet, tipper jeg. Hvorfor skulle musklene falle sammen, hvis man har spist proteinpulver? Proteinpulver er mat, akkurat som kjøtt, kylling, egg, ost, osv. Forskjellen er at 30 g pulver og 20 g vann har 24 g protein, mens 50g biff har 10 g protein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg er nysgjerrig.

Er vekttrening din førstepri? Hvordan kjører du?

Bare drit i det hvis du ikke gidder svare. :-)

Det var det før. Nå trener jeg bare for å holde meg i ok form, jeg jogger litt, prøver å få 3 vektreninger i uka, og spiser normal mat.

Men tidligere trente jeg knallhard med vekter i 8-10 år. Prøvde vel i løpet av disse årene de fleste måter å trene på, men det som funket best for meg var 4 dager i uka (hele kroppen en gang per uke), og kjørte på en måte hvor jeg tok meg fullstendig ut i siste sett i hver øvelse. Altså 2-4 effektive sett per muskelgruppe. (effektive sett = sett hvor man tar seg ut, de andre settene var for å forberede meg på dette "max"-settet).

Det var sjelden en økt tok mer enn 45-60 minutter, og da hadde jeg også greit med hvile imellom settene.

Funket veldig bra. Alt for mange trener alt for mye, og kroppen rekker aldri å hente seg inn igjen. Den feilen gjorde nok også jeg i starten. Det gjør vel alle.

Når jeg begynte å trene på denne måten fikk jeg plutselig framgang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

tjohoo er litt på jordet, tipper jeg. Hvorfor skulle musklene falle sammen, hvis man har spist proteinpulver? Proteinpulver er mat, akkurat som kjøtt, kylling, egg, ost, osv. Forskjellen er at 30 g pulver og 20 g vann har 24 g protein, mens 50g biff har 10 g protein.

Det er det jeg har blitt fortalt av leger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mr Papp

Det var det før. Nå trener jeg bare for å holde meg i ok form, jeg jogger litt, prøver å få 3 vektreninger i uka, og spiser normal mat.

Men tidligere trente jeg knallhard med vekter i 8-10 år. Prøvde vel i løpet av disse årene de fleste måter å trene på, men det som funket best for meg var 4 dager i uka (hele kroppen en gang per uke), og kjørte på en måte hvor jeg tok meg fullstendig ut i siste sett i hver øvelse. Altså 2-4 effektive sett per muskelgruppe. (effektive sett = sett hvor man tar seg ut, de andre settene var for å forberede meg på dette "max"-settet).

Det var sjelden en økt tok mer enn 45-60 minutter, og da hadde jeg også greit med hvile imellom settene.

Funket veldig bra. Alt for mange trener alt for mye, og kroppen rekker aldri å hente seg inn igjen. Den feilen gjorde nok også jeg i starten. Det gjør vel alle.

Når jeg begynte å trene på denne måten fikk jeg plutselig framgang igjen.

Ja, det er klart. Det bryter jo med et grunnleggende prinsipp!

Jeg var nysgjerrig, synes alltid det er morsomt å snakke med folk som trener andre ting. Vekttrening har i flere år vært sentralt for meg også, men da som en treningsform som er viktig for å bli bedre i andre idretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...