Gå til innhold

magemusklene

Gjest tjohooo

Anbefalte innlegg

Gjest tjohooo

Hvordan får jeg flate muskler på sida av magen, like over hoftene? Jeg begynner å få antydning til Pink-muskler, og synes ikke det er særlig pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er pink muskler?

Hvis du vrir overkroppen til venstre/høyre når du tar ulike former for situps, så trener du magen litt "bredere" og får brukt sidene av magemusklene bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Hva er pink muskler?

Hvis du vrir overkroppen til venstre/høyre når du tar ulike former for situps, så trener du magen litt "bredere" og får brukt sidene av magemusklene bedre.

Jeg gjør jo det, problemet er at de blir for store! Pink-muskler: popartisten pink, har sånne store pølser på siden av magen (muskler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør jo det, problemet er at de blir for store! Pink-muskler: popartisten pink, har sånne store pølser på siden av magen (muskler).

Ønsker du ikke så store muskler på siden av magen, så er det best å ta mageøvelser "rett frem" - og ikke sideøvelser.

Du kjenner som regel under øvelsen hvor du blir mest sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Ønsker du ikke så store muskler på siden av magen, så er det best å ta mageøvelser "rett frem" - og ikke sideøvelser.

Du kjenner som regel under øvelsen hvor du blir mest sliten.

Men jeg vil jo ha LITT muskler der da, bare at de skal være flate og slanke, ikke klumpete :)

*være vanskelig*

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vil jo ha LITT muskler der da, bare at de skal være flate og slanke, ikke klumpete :)

*være vanskelig*

Mange "lette" repetisjoner gir vanligvis stramme slanke og markerte muskler (utholdenhet), mens færre og tyngre repetisjoner gir mer volum og styrke.

Når det gjelder muskelvolumet så kan det også variere noe fra person til person. Noen har lettere for å få større og mer "klumpete" muskler enn andre, uansett om de trener lett eller tungt.

Det kan også variere fra muskelgruppe til muskelgruppe på en person.

Selv har jeg lett for å få volum på overkroppen (rygg, bryst), mens ben og armer må jeg jobbe mer med for å oppnå samme volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mr Papp

*være vanskelig*

Ja, nå er du vanskelig!! Du er ingen leirkrukke, vet du.

Du kan godt nøye deg med rette crunches. Det er fysisk umulig å totalt avskille de rette og skrå bukmusklene under trening. Altså blir de skrå musklene aktivert også under rette crunches.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Ja, nå er du vanskelig!! Du er ingen leirkrukke, vet du.

Du kan godt nøye deg med rette crunches. Det er fysisk umulig å totalt avskille de rette og skrå bukmusklene under trening. Altså blir de skrå musklene aktivert også under rette crunches.

Ok men da skal jeg gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Ta "planken", både på vanlig måte (med begge underarmer og tærne i bakken) og på siden.

Det gjør jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest situps er moro

Forstår hva du mener! Pink har gravide mavemuskler! Tror hun puster galt slik at maven står ut når hun tar i og går opp...Uten at jeg er noen ekspert.

Jeg trener på en blå ball og det fungerer PERFEKT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Forstår hva du mener! Pink har gravide mavemuskler! Tror hun puster galt slik at maven står ut når hun tar i og går opp...Uten at jeg er noen ekspert.

Jeg trener på en blå ball og det fungerer PERFEKT!

Hvordan gjør du det, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...