Gå til innhold

For tjukk?

Gjest KristianeD

Anbefalte innlegg

Gjest KristianeD

Hei!

Jeg er en 26 år, 62 kg og 168 cm høy. Har gått ned 20 kg det siste året og har dermed nådd målet mitt. Men jeg er ennå ikke fornøyd!

Jeg vet jo at jeg ikke er overvektig når jeg veier 62 kg, men føler likevel at lårene kunne vært litt tynnere, særlig øverst og at magen fortsatt er stor osv. Nå kunne jeg tenke meg å gå ned i hvert fall 5 kg til.

Men jeg blir litt usikker på om jeg ikke ser helt klart etter å ha gått ned såpass mye... Er redd for at jeg er tynnere enn jeg selv ser i speilet. Andre sier at jeg ikke behøver å gå ned et gram til, mens jeg selv ser mange kilo som burde bort.

Kan dere hjelpe meg litt? Kan det hende at jeg faktisk trenger å gå ned litt til eller må jeg bare begynne å godta meg selv som jeg er nå? Vil jeg bli mer fornøyd om 5 kg til eller vil jeg da tro at jeg trenger å gå mer ned i vekt? Vil jo ikke utvikle noen spiseforstyrrelse heller da...

Huff, litt forvirra jeg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bebba

Ta det med ro en stund og slutt å tenke på vekta. Kiloene virker greie, men det er ikke lett å svare ut fra tall alene. Du har i hvert fall hvert kjempeflink, og bør ta det med ro nå og kose deg med den du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest passe nå

Det er ofte sånn at bildet av seg selv som slank etter en slankekur ikke har "satt seg".

Man har et indre bilde av seg selv før man startet slankingen. Tror du burde venne deg til hvordan du ser ut nå. Gjerne ta en pause før du evt. finner utom du vil ta en finpuss og gå ned litt til.

Selv skulle jeg bare ned en 10-12 kg, men var så godt i gang at jeg ikke skjønte når nok var nok. Gikk ned nesten 30 istedet og endte opp på sykehus med anoreksi.

Så vær litt forsiktig og prøv å venne deg til deg selv før du gjør noe drastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest litt for mye...

Du behøver ikke å gå mer ned, men jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg er selv 168 cm høy og veier 64 kg. Jeg vil ned til 60. Alle synes jeg ser slan og fin ut, men jeg synes selv jeg har for mye rundt magen. Sånn er det bare.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

Om du har gått ned 20 kg er du kanskje litt slapp?? Smalere tynnere lår er ikke penere og de ser slappe. Om du ikke allerede gjør det så begynne å trene mer så får du en strammere figur. Oog det er langt penere enn en tynn slapp en ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zullina

Jeg er iallfall 158 cm høy! Og har samme vekt som deg. Og jeg er slank... Har gått ned fra 75 kg og fått beskjed fra mange om å ikke gå ned mer.

Du høres ganske tynn ut.:) ENJOY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Du er helt sikkert fin, men det er umulig for oss å si hvordan du ligger ann fordi folk er forskjellig bygd. Jeg har en vennine som er like høy som meg, men veier nesten 10 kilo mer enn meg. Men utrolig nok så synes det ikke, hun ser like slank ut som meg. Så kroppsbygningen har alt å si.

Når det er sagt må jeg gratulere deg med 20 kilo vektnedgangen. Det er fantasitisk, og du trenger heelt sikkert ikke å gå ned mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest sånn helt passe

Du høres helt passelig ut! Siden du har gått ned så mye så er det sikkert lurt med en periode der du holder deg på denne vekten, blir vant til den psykisk, og dessutenlar kroppen din venne seg til den. Tren styrke og kjenn at du blir stram og fin! Så kan du heller etterhvert se om du fortsatt ønsker å gå videre ned i vekt. Synes du bør være forsiktig med å bli særlig lettere enn 58 kilo dog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vioola

har hatt egentlig drømmevekten min for et år siden. Men likevel irriterte jeg meg litt over kulemage og sånt.. Nå har jeg gått opp og skulle drømme om å være på den vekten igjen.

jeg tror du helt sikkert er helt passe. Men om du er misfornøyd med vekten eller deg selv enda hjelper det lite hva vi andre forteller deg.

Opp til deg og bestemme hvor viktig det er å gå ned de siste kgene om du mener du har noen.

jeg tror du er helt passe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Gjest Nei du er ikke det

Du høres ut som om du begynner å utvikle spiseforstyrrelser i allefall når du allerede har gått ned ca. 20 kg allerede...

Ta og oppsøk hjelp

Til slutt vil jeg si et svar til det idiotiske spørsmålet ditt.

NEI, DU ER IKKE OVERVEKTIG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...