Gå til innhold

Føler meg mobbet!!!!!!


Gjest forferdelig skuffa

Anbefalte innlegg

Gjest forferdelig skuffa

Hvorfor er det så mange mobbere her på dol? Jeg skriver mange feil på innleggene mine..men det er da ikke grunn nok til at 20 personer anngriper meg kvar gang jeg skriver innlegg! Er så lei nå at jeg gidder snart ikke meir!

Trodde folk var meir voksen enn dette. Prøver så godt jeg kan, viss noen irriterer seg over skrivefeil, så gå til neste innlegg!

Jeg har dårlige nærver og dårlig sjøvtilltitt fra før, og folk bør ikke gjer det verre med vilje. Er det ingen som tenker før de skriver? De vet aldri hvem de skriver svar til...kanskje er det en som er på nippen til å ta sjølvmord?

De fleste som skriver her er fordi de har et problem, og trenger HJELP. Ikke KRITIKK!

Jeg har aldri prøvd å tulle med noen, av og til klarer ikke jeg å utrykke meg helt rett, og folk blir sint og irritert med en gang.

Ikke rart det blir krig i verden med slike folk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laban

    6

  • skorpionfisken

    4

  • morsan

    3

  • mariaflyfly

    3

Gjest Sinai

Det er lett å sitte anonym foran pcen å kritisere andre, men veldig feigt. prøv å overse det for din egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

Nå er det sånn her inne at folk som ikke bruker faste nick blir mistenkeliggjort her inne.

Dette er fordi det er lett å legge ut påstander og innlegg uten å måtte stå for det med å ha et fast nick. De som bruker tilfeldige nick bruker det ofte for å kaste inn påstander som de ikke tør stå for, eller for å lage krangler eller for å kverulere og være vanskelige.

Når du bruker et nick som "forferdelig skuffa" så kan vi ikke vite om du er en som vi kjenner. Det er mye lettere å svare noen man kjenner igjen på nicket på en hyggelig og imøtekommende måte, enn de som tar seg nick etter hvilket innlegg de skriver eller svarer på.

Denne reaksjonen er selvfølgelig urettferdig overfor de som egentlig bare vil spørre et uskyldig sprørsmål, og som ikke tør bruke et fast nick. Men klok av skade er det sånn det foregår.

Ukjente nick som skifter etter tema møtes med skepsis, og noen angriper da mannen istedet for ballen.

Bruk et fast nick, og la oss bli litt kjent med deg så unngår du å føle deg mobbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CUB23

Nå er det sånn her inne at folk som ikke bruker faste nick blir mistenkeliggjort her inne.

Dette er fordi det er lett å legge ut påstander og innlegg uten å måtte stå for det med å ha et fast nick. De som bruker tilfeldige nick bruker det ofte for å kaste inn påstander som de ikke tør stå for, eller for å lage krangler eller for å kverulere og være vanskelige.

Når du bruker et nick som "forferdelig skuffa" så kan vi ikke vite om du er en som vi kjenner. Det er mye lettere å svare noen man kjenner igjen på nicket på en hyggelig og imøtekommende måte, enn de som tar seg nick etter hvilket innlegg de skriver eller svarer på.

Denne reaksjonen er selvfølgelig urettferdig overfor de som egentlig bare vil spørre et uskyldig sprørsmål, og som ikke tør bruke et fast nick. Men klok av skade er det sånn det foregår.

Ukjente nick som skifter etter tema møtes med skepsis, og noen angriper da mannen istedet for ballen.

Bruk et fast nick, og la oss bli litt kjent med deg så unngår du å føle deg mobbet.

Jeg bruker som regel nicket mitt, men kan ikke det lenger for folk er så missteksomme heile tida.

De prøver å følge med i livet mitt om allt, og det synest jeg er ekkelt. Men meininga med dol er vel å få svar på spørsmåla sine.. Slik som nå, nå tror du dette innlegget mitt er berre tull. Bare fordi jeg ikke brukte mitt egen nick! TULL! Hvorfor må alle kjenne alle da? Vil ikke breie ut om heile livet mitt til ukjente personer.

Og som sagt før så kjenner jeg noen som bruker dol, og vil ikke de skal får vite allt, da kommer det ut på bygda fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CUB23

Nå er det sånn her inne at folk som ikke bruker faste nick blir mistenkeliggjort her inne.

Dette er fordi det er lett å legge ut påstander og innlegg uten å måtte stå for det med å ha et fast nick. De som bruker tilfeldige nick bruker det ofte for å kaste inn påstander som de ikke tør stå for, eller for å lage krangler eller for å kverulere og være vanskelige.

Når du bruker et nick som "forferdelig skuffa" så kan vi ikke vite om du er en som vi kjenner. Det er mye lettere å svare noen man kjenner igjen på nicket på en hyggelig og imøtekommende måte, enn de som tar seg nick etter hvilket innlegg de skriver eller svarer på.

Denne reaksjonen er selvfølgelig urettferdig overfor de som egentlig bare vil spørre et uskyldig sprørsmål, og som ikke tør bruke et fast nick. Men klok av skade er det sånn det foregår.

Ukjente nick som skifter etter tema møtes med skepsis, og noen angriper da mannen istedet for ballen.

Bruk et fast nick, og la oss bli litt kjent med deg så unngår du å føle deg mobbet.

Jeg bruker som regel nicket mitt, men kan ikke det lenger for folk er så missteksomme heile tida.

De prøver å følge med i livet mitt om allt, og det synest jeg er ekkelt. Men meininga med dol er vel å få svar på spørsmåla sine.. Slik som nå, nå tror du dette innlegget mitt er berre tull. Bare fordi jeg ikke brukte mitt eget nick! TULL! Hvorfor må alle kjenne alle da? Vil ikke breie ut om heile livet mitt til ukjente personer.

Og som sagt før så kjenner jeg noen som bruker dol, og vil ikke de skal får vite allt, da kommer det ut på bygda fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CUB23

Nå er det sånn her inne at folk som ikke bruker faste nick blir mistenkeliggjort her inne.

Dette er fordi det er lett å legge ut påstander og innlegg uten å måtte stå for det med å ha et fast nick. De som bruker tilfeldige nick bruker det ofte for å kaste inn påstander som de ikke tør stå for, eller for å lage krangler eller for å kverulere og være vanskelige.

Når du bruker et nick som "forferdelig skuffa" så kan vi ikke vite om du er en som vi kjenner. Det er mye lettere å svare noen man kjenner igjen på nicket på en hyggelig og imøtekommende måte, enn de som tar seg nick etter hvilket innlegg de skriver eller svarer på.

Denne reaksjonen er selvfølgelig urettferdig overfor de som egentlig bare vil spørre et uskyldig sprørsmål, og som ikke tør bruke et fast nick. Men klok av skade er det sånn det foregår.

Ukjente nick som skifter etter tema møtes med skepsis, og noen angriper da mannen istedet for ballen.

Bruk et fast nick, og la oss bli litt kjent med deg så unngår du å føle deg mobbet.

Jeg bruker som regel nicket mitt, men kan ikke det lenger for folk er så missteksomme heile tida.

De prøver å følge med i livet mitt om allt, og det synest jeg er ekkelt. Men meininga med dol er vel å få svar på spørsmåla sine.. Slik som nå, nå tror du dette innlegget mitt er berre tull. Bare fordi jeg ikke brukte mitt eget nick! TULL! Hvorfor må alle kjenne alle da? Vil ikke breie ut om heile livet mitt til ukjente personer.

Og som sagt før så kjenner jeg noen som bruker dol, og vil ikke de skal få vite allt, da kommer det ut på bygda fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CUB23

Nå er det sånn her inne at folk som ikke bruker faste nick blir mistenkeliggjort her inne.

Dette er fordi det er lett å legge ut påstander og innlegg uten å måtte stå for det med å ha et fast nick. De som bruker tilfeldige nick bruker det ofte for å kaste inn påstander som de ikke tør stå for, eller for å lage krangler eller for å kverulere og være vanskelige.

Når du bruker et nick som "forferdelig skuffa" så kan vi ikke vite om du er en som vi kjenner. Det er mye lettere å svare noen man kjenner igjen på nicket på en hyggelig og imøtekommende måte, enn de som tar seg nick etter hvilket innlegg de skriver eller svarer på.

Denne reaksjonen er selvfølgelig urettferdig overfor de som egentlig bare vil spørre et uskyldig sprørsmål, og som ikke tør bruke et fast nick. Men klok av skade er det sånn det foregår.

Ukjente nick som skifter etter tema møtes med skepsis, og noen angriper da mannen istedet for ballen.

Bruk et fast nick, og la oss bli litt kjent med deg så unngår du å føle deg mobbet.

ojsann..sorry...blei mange. Va ik meininga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

ojsann..sorry...blei mange. Va ik meininga.

Så det er du som er "forferdelig skuffa".

Men du ser kanskje at tonen i innlegget ditt "ber om bråk"?

Du har en hissig tone, som mange kan finne på å kaste seg på, slik at de får lov til å være hissige tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man virker svært ofte uhøflig når man skriver (gjelder forsåvidt også muntlig) på et eget språk enn sitt eget. F.eks. virker mange skandinaver uhøflige og "rett på sak" når de snakker engelsk. Det har vel litt med kultur å gjøre, men også mye med at vi ikke bruker massevis av høflige småord på norsk når vi f.eks. bare skal kjøpe noe. Mens på engelsk putter man inn please, sir, excuse me, thanks osv. rundt omkring i hele setningen.

Det blir gjerne sånn når man snakker et annet språk, man har nok med å si det man skal si, og har ikke "overskudd" til mer.

Jeg har bare lest de trådene hvor du har brukt nicket CUB23, og det er ikke mange. I en av dem skrev du at du kommer fra India, og da fikk du ingen kritikk for språk eller staving. Hvis du skriver kritiske tråder med nick av typen "forferdelig skuffa", altså slike du bruker bare én gang, må du nesten regne med at ingen tar spesielle hensyn til deg.

Innlegget på Foreldreforum om barnehage var et spørsmål, såpass kritisk formulert at du nesten måtte regne med litt spisse svar. ALLE får det når man starter tråder av typen "hvorfor gjør ikke alle som jeg gjør, for det er nemlig best". Les litt på det forumet, så finner du MANGE eksempler.

Og de som kritiserte stavingen din, fikk også svar av andre brukere om at det var helt unødvendig å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CUB23

Man virker svært ofte uhøflig når man skriver (gjelder forsåvidt også muntlig) på et eget språk enn sitt eget. F.eks. virker mange skandinaver uhøflige og "rett på sak" når de snakker engelsk. Det har vel litt med kultur å gjøre, men også mye med at vi ikke bruker massevis av høflige småord på norsk når vi f.eks. bare skal kjøpe noe. Mens på engelsk putter man inn please, sir, excuse me, thanks osv. rundt omkring i hele setningen.

Det blir gjerne sånn når man snakker et annet språk, man har nok med å si det man skal si, og har ikke "overskudd" til mer.

Jeg har bare lest de trådene hvor du har brukt nicket CUB23, og det er ikke mange. I en av dem skrev du at du kommer fra India, og da fikk du ingen kritikk for språk eller staving. Hvis du skriver kritiske tråder med nick av typen "forferdelig skuffa", altså slike du bruker bare én gang, må du nesten regne med at ingen tar spesielle hensyn til deg.

Innlegget på Foreldreforum om barnehage var et spørsmål, såpass kritisk formulert at du nesten måtte regne med litt spisse svar. ALLE får det når man starter tråder av typen "hvorfor gjør ikke alle som jeg gjør, for det er nemlig best". Les litt på det forumet, så finner du MANGE eksempler.

Og de som kritiserte stavingen din, fikk også svar av andre brukere om at det var helt unødvendig å gjøre det.

ALLE får det når man starter tråder av typen "hvorfor gjør ikke alle som jeg gjør, for det er nemlig best".

Les innlegget mitt en gang til du...

Det var akkurat det jeg ikke gjorde. Jeg skrev rett ut at alle måtte får gjer det på sin måte, og at jeg ikke kritiserte noen. Så hvorfor fikk jeg da så mange svar tilbake fra folk som trodde jeg gjorde det? Jeg kritiserer hele tiden ser det ut som, men det einaste som er meiningen meg innleggene mine er å gi råd. Trodde jeg var snild, og men folk slengte bare ekle bemerkninger tilbake.

Har man nødt til å være norsk-geni for å skrive på dol? Jeg er ADOPTERT fra india, og det er noe helt annet. Jeg er bare dårlig i norsk. Helt tilfeldig fag. Akkurat som jeg kunna vært dårlig i matte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

ALLE får det når man starter tråder av typen "hvorfor gjør ikke alle som jeg gjør, for det er nemlig best".

Les innlegget mitt en gang til du...

Det var akkurat det jeg ikke gjorde. Jeg skrev rett ut at alle måtte får gjer det på sin måte, og at jeg ikke kritiserte noen. Så hvorfor fikk jeg da så mange svar tilbake fra folk som trodde jeg gjorde det? Jeg kritiserer hele tiden ser det ut som, men det einaste som er meiningen meg innleggene mine er å gi råd. Trodde jeg var snild, og men folk slengte bare ekle bemerkninger tilbake.

Har man nødt til å være norsk-geni for å skrive på dol? Jeg er ADOPTERT fra india, og det er noe helt annet. Jeg er bare dårlig i norsk. Helt tilfeldig fag. Akkurat som jeg kunna vært dårlig i matte.

Du forstår altså ikke at når du fremmer din måte å gjøre ting på, for eksempel ikke ha barna i barnehage, så kan det være at noen andre mener det motsatte, og ikke er enig i de gode rådene du prøver å gi dem.

Jeg tror vel at om jeg hadde sendt inn et inlegg med overskriften:

"Hvorfor har dere barna hjemme, når de vil ha det mye bedre i en barnehage." Så ville jeg fått et iltert svar fra deg om at barn har det mye bedre hjemme...

Hoi, tror faktisk jeg skal prøve for å se hvilke reaksjoner jeg får.... :-). Sees på foreldreforumet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE får det når man starter tråder av typen "hvorfor gjør ikke alle som jeg gjør, for det er nemlig best".

Les innlegget mitt en gang til du...

Det var akkurat det jeg ikke gjorde. Jeg skrev rett ut at alle måtte får gjer det på sin måte, og at jeg ikke kritiserte noen. Så hvorfor fikk jeg da så mange svar tilbake fra folk som trodde jeg gjorde det? Jeg kritiserer hele tiden ser det ut som, men det einaste som er meiningen meg innleggene mine er å gi råd. Trodde jeg var snild, og men folk slengte bare ekle bemerkninger tilbake.

Har man nødt til å være norsk-geni for å skrive på dol? Jeg er ADOPTERT fra india, og det er noe helt annet. Jeg er bare dårlig i norsk. Helt tilfeldig fag. Akkurat som jeg kunna vært dårlig i matte.

Greit, da trekker jeg det med fremmedspråk, jeg misforsto.

Hvis du har problemer med å skrive, er det lurt å nevne det i innlegget, så blir det _færre_ som henger seg opp i det. Du så jo selv at det var bare noen få som maste med det på Foreldreforum, og at de fikk kritikk tilbake.

I en frisk diskusjonstråd kommer det nesten alltid noen sleivete innlegg. De skal du bare se bort fra og ikke regne som mobbing.

Det hjelper ikke å skrive at man ikke kritiserer, når tonen i innlegget tyder på at det er nettopp kritisk man er. "Jeg synes ikke noe særlig om det" sammen med "Jeg kritiserer ingen, altså" opphever hverandre. Eksemplene dine var såpass ekstreme at det oppfattes som indirekte kritikk (f.eks. alle som jobber fullt, møtes bare i døra og ser ikke barna sine - fordi du kjenner noen som har det slik).

Du skriver unyansert, og får derfor en god del svar uten myk innpakning

tror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forstår altså ikke at når du fremmer din måte å gjøre ting på, for eksempel ikke ha barna i barnehage, så kan det være at noen andre mener det motsatte, og ikke er enig i de gode rådene du prøver å gi dem.

Jeg tror vel at om jeg hadde sendt inn et inlegg med overskriften:

"Hvorfor har dere barna hjemme, når de vil ha det mye bedre i en barnehage." Så ville jeg fått et iltert svar fra deg om at barn har det mye bedre hjemme...

Hoi, tror faktisk jeg skal prøve for å se hvilke reaksjoner jeg får.... :-). Sees på foreldreforumet...

Husk å ta med en slengbemerkning om kontantstøtten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skorpionfisken

Husk å ta med en slengbemerkning om kontantstøtten!

Oupps, det glemte jeg. Gå inn og svar meg og få det med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

Synes det er trist at du opplever dette. Jeg selv har ikke merket noe av det du snakker om, men kanskje jeg ikke har vært observant nok eller ikke er på samme forum som deg.

jeg skriver også masse feil og har mange stavefeil men har ikke fått noen negative tilbakemeldinger pga det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CUB23

Synes det er trist at du opplever dette. Jeg selv har ikke merket noe av det du snakker om, men kanskje jeg ikke har vært observant nok eller ikke er på samme forum som deg.

jeg skriver også masse feil og har mange stavefeil men har ikke fått noen negative tilbakemeldinger pga det

Jeg har fått det på ca 80 prosent av alle innlegga jeg har skrevet. Men det er bare de innlegga jeg har nicket cub eller cub23. Rart? Og det er akkurat dei samme som skriver kritikkane. Rart jeg føler meg forfulgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

ALLE får det når man starter tråder av typen "hvorfor gjør ikke alle som jeg gjør, for det er nemlig best".

Les innlegget mitt en gang til du...

Det var akkurat det jeg ikke gjorde. Jeg skrev rett ut at alle måtte får gjer det på sin måte, og at jeg ikke kritiserte noen. Så hvorfor fikk jeg da så mange svar tilbake fra folk som trodde jeg gjorde det? Jeg kritiserer hele tiden ser det ut som, men det einaste som er meiningen meg innleggene mine er å gi råd. Trodde jeg var snild, og men folk slengte bare ekle bemerkninger tilbake.

Har man nødt til å være norsk-geni for å skrive på dol? Jeg er ADOPTERT fra india, og det er noe helt annet. Jeg er bare dårlig i norsk. Helt tilfeldig fag. Akkurat som jeg kunna vært dårlig i matte.

Nå har jeg lest innlegget det dreier seg om, og jeg synes ikke det er det minste rart du får svar som ikke er pakka inn. Innlegget ditt legger opp til det, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oupps, det glemte jeg. Gå inn og svar meg og få det med....

Det innlegget er altfor balansert til at du kommer til å få noe særlig i hodet. Det handler for mye om deg og ditt, og for lite om hva alle andre bør :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CUB23

Nå har jeg lest innlegget det dreier seg om, og jeg synes ikke det er det minste rart du får svar som ikke er pakka inn. Innlegget ditt legger opp til det, mener jeg.

Ja det er mange sarte sjeler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...