spørsmålet Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Trener et par ganger i uka på Sats litt på tredemølle og litt med vekter. Problemet er att jeg får ofte kramper i leggene og det skjer helst på natta eller tidlig på morgenen,dette er ubeskrivelig vondt leggen blir harde som stein,hva kan jeg gjøre for å bli kvitt disse plager? Etterpå føles det som jeg har vært med på et maratonløp.Takknemlig for hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sinai Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg får også kramper i leggene og under foten om natta. Da er det bare å sprette ut av senga, og stå oppreist til det går over. En gang etter en intervalltrening fikk jeg sånn i låret midt på dagen. det var værre, helt umulig å strekke ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spørsmålet Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg får også kramper i leggene og under foten om natta. Da er det bare å sprette ut av senga, og stå oppreist til det går over. En gang etter en intervalltrening fikk jeg sånn i låret midt på dagen. det var værre, helt umulig å strekke ut. Det er desverre ikke snakk om å sprette ut av senga.Smertene er så intense att jeg må bare bite i dyna til smertene har gitt seg litt,så kreker jeg meg ut å prøver meg forsiktig frem.Har og vært ute for att det kommer under beina.Men takk for tips. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sinai Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Det er desverre ikke snakk om å sprette ut av senga.Smertene er så intense att jeg må bare bite i dyna til smertene har gitt seg litt,så kreker jeg meg ut å prøver meg forsiktig frem.Har og vært ute for att det kommer under beina.Men takk for tips. Å, såå ille!! Da er det best å høre hva xperten har å si.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spørsmålet Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Å, såå ille!! Da er det best å høre hva xperten har å si.. I tillegg kan jeg nevne att jeg tar magnesium 1tab.daglig etter anbefaling av fastlege ,det mener jeg har hjelpt litt.Har en jobb der jeg står og går veldig mye.Jeg bruker støttestrømper daglig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 -spørsmålet Hvis du ikke får tretthetsstoffene ut av kroppen etter trening, kommer nok stølhet og kramper lettere. Jeg foreslår at du prøver en optimal tilrettelegging ved starte med ergometersykkel 10-15 minutter. Gå så over til styrketreningen og noe tredemølle. Når dette er avsluttet, sett deg så på sykkelen igjen 5-6 minutter med lette tråkk. Den blodgjennomstrømningen som da kommer, virker gunstig på restitusjonen. Drikk også endel mens du trener, det opprettholder også en god sirkulasjon. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gutt89:) Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 I tillegg kan jeg nevne att jeg tar magnesium 1tab.daglig etter anbefaling av fastlege ,det mener jeg har hjelpt litt.Har en jobb der jeg står og går veldig mye.Jeg bruker støttestrømper daglig. Jeg har hatt akkurat det samme! Har krampe av og til, men om natten gjør det noe så umennesklig vondt! Som du sier, det er ikke bare å hoppe ut av senga, man blir rullende å vri seg i smerte! Hadde faktisk frykt for å sovne en uke, der det hente 5-6 ganger. Ingen tips? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar58 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg har hatt akkurat det samme! Har krampe av og til, men om natten gjør det noe så umennesklig vondt! Som du sier, det er ikke bare å hoppe ut av senga, man blir rullende å vri seg i smerte! Hadde faktisk frykt for å sovne en uke, der det hente 5-6 ganger. Ingen tips? Har samme problem. Erfaringsmessig er det best å få tøyd muskelen så raskt som mulig når man kjenner krampen komme. Unngå væskeunderskudd, at muskelen blir kald, sko med dårlig demping og få i deg noe salt hvis du har svettet mye på trening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.