Misstiq Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Jeg lurer på om det er trygt å bruke GABA? Dette middelet brukes av kroppsbyggere når de er i deffeperioder, og i tillegg som et søvnfremkallende middel. Hva er bivirkningene eventuelt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 -Misstiq Som lege i flere idrettsforbund med ansvar for toppidrettsutøvere, har jeg ikke sett som min oppgave å følge med i alle de medisinske kromspring som enkelte kroppsbyggere holder på med. Jeg har nå konferert med en lege som har erfaring fra dette miljøet. Han forteller at det er flere ting kroppsbyggere gjør for å stimulere det såkalte GABA systemet i hjernen. Dette kan være stoffer som stimulere centralnervesystemet og stoffer som er temmelige toksiske. Med andre ord, store sjangser for en helserisiko, uten å gå i de detaljer han har forklart meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smørsyre Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 -Misstiq Som lege i flere idrettsforbund med ansvar for toppidrettsutøvere, har jeg ikke sett som min oppgave å følge med i alle de medisinske kromspring som enkelte kroppsbyggere holder på med. Jeg har nå konferert med en lege som har erfaring fra dette miljøet. Han forteller at det er flere ting kroppsbyggere gjør for å stimulere det såkalte GABA systemet i hjernen. Dette kan være stoffer som stimulere centralnervesystemet og stoffer som er temmelige toksiske. Med andre ord, store sjangser for en helserisiko, uten å gå i de detaljer han har forklart meg. Som du skriver, så er det flere ting kroppsbyggere gjør for å stimulere det såkalte GABA systemet i hjernen. Hva med inntak av aminosyren gamma-amino-smørsyre? Er denne aminosyren blandt produktene du ikke vil anbefale fordi den påvirker GABA-systemet i hjernen? Aminosyren selges reseptfritt som kosttilskudd bl.a. i danmark og USA. Vet ikke om den selges i Norge. Se info om produktet hos den danske helsekostbutikken Vavita: http://www.vitaviva.com/da/Shop/Product_Details.1.23.137.aspx?tab=1 Se også info om produktets anvendelse blandt kroppsbyggere: http://www.bodybuildingforyou.com/supplements-reviews/gaba-information-effects.htm 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.