Cyndi Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 eg har dei siste månadene vore veldig plaga med luft i magen (som kjem ut -> sosialt problem), noko som sjølvsagt er veldig plagsamt. eg et vanleg, sunn mat, drekk mykje vatn, er i fysisk aktivitet og er ikkje spesielt stressa. magen kjenst ikkje oppblåst, men det er altså lufta som kjem ut og luktar vondt som er problemet. kan nokon hjelpe meg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wiiva Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Jeg er sånn selv til tider, og det er faktisk et handicap i soiale sammenhenger. Det er så slitsomt, og hele tidne unngå at luften skal slippe ut. Så jeg skjønner hvordan du har det. Men har du spist noe nytt i det siste? eller mye av en ting du ikke pleier å spise så mye av? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cyndi Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 Jeg er sånn selv til tider, og det er faktisk et handicap i soiale sammenhenger. Det er så slitsomt, og hele tidne unngå at luften skal slippe ut. Så jeg skjønner hvordan du har det. Men har du spist noe nytt i det siste? eller mye av en ting du ikke pleier å spise så mye av? det er det som er så rart, eg et heilt normalt og variert, har tenkt nøye gjennom kva eg et. og eg har slite med det veldig lenge no, så det kan jo ikkje vera ein bestemt ting eg brått har fått i meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cyndi Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg er sånn selv til tider, og det er faktisk et handicap i soiale sammenhenger. Det er så slitsomt, og hele tidne unngå at luften skal slippe ut. Så jeg skjønner hvordan du har det. Men har du spist noe nytt i det siste? eller mye av en ting du ikke pleier å spise så mye av? har du forresten funne ut kva som er årsaken for deg, og ei løysing? eg vurderer å oppsøke lege no, for det er uuthaldeleg slik det er no. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wiiva Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 det er det som er så rart, eg et heilt normalt og variert, har tenkt nøye gjennom kva eg et. og eg har slite med det veldig lenge no, så det kan jo ikkje vera ein bestemt ting eg brått har fått i meg. Nei, har vel slått meg til ro med at det bare er sånn, mer eller mindre. Jeg oppsøkte en homeopat tidligere, og han mente jeg hadde et virus som lå i magen og hindret fordøyelsen å fungere normalt, men han klarte jo ikke å hjelpe meg og bli kvitt det. du er ikke gravid, eller nettopp har begynt på en ny type prevansjon? vet at sånne ting kan man få mye luft i magen av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Vanlig brød kan gi mye luftplager hos endel. Hva om du prøver å kutte ut brødprodukter et par ukers tid, og ser om det hjelper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cyndi Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Nei, har vel slått meg til ro med at det bare er sånn, mer eller mindre. Jeg oppsøkte en homeopat tidligere, og han mente jeg hadde et virus som lå i magen og hindret fordøyelsen å fungere normalt, men han klarte jo ikke å hjelpe meg og bli kvitt det. du er ikke gravid, eller nettopp har begynt på en ny type prevansjon? vet at sånne ting kan man få mye luft i magen av. nei, ingen slike hormonelle forandringar nei... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cyndi Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Vanlig brød kan gi mye luftplager hos endel. Hva om du prøver å kutte ut brødprodukter et par ukers tid, og ser om det hjelper. har jo alltid ete brød før, og det er jo så godt! men det er jo verdt eit forsøk... tips til kva eg kan ete i staden? kornblandingar og knekkebrød? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 har jo alltid ete brød før, og det er jo så godt! men det er jo verdt eit forsøk... tips til kva eg kan ete i staden? kornblandingar og knekkebrød? Rug gir meg luft i magen i alle fall. Og spesielt saltpastiller med kunstige søtningsstoffer + lettbrus. Suketter i te ser ut til å gå bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 har jo alltid ete brød før, og det er jo så godt! men det er jo verdt eit forsøk... tips til kva eg kan ete i staden? kornblandingar og knekkebrød? Grove knekkebrød uten gjær (les på pakningene), salater med protein (kjøtt, fisk, kylling, egg). Du kan godt overleve helt uten å spise brødmat - bare være kreativ. (For det er ikke jeg akkurat i dag..., beklager.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Du reagerer ikke på melk da? Jeg får luftsmerter av yoghurt og melk i ren form, det samme gjør min lille sønn. For min egen del bruker jeg bare melk i matlagning, da går det bra. Gutten min drikker laktoseredusert melk. Det er mange som ikke fordøyer melk så godt, melk er jo konstruert for kalvemager.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cyndi Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Du reagerer ikke på melk da? Jeg får luftsmerter av yoghurt og melk i ren form, det samme gjør min lille sønn. For min egen del bruker jeg bare melk i matlagning, da går det bra. Gutten min drikker laktoseredusert melk. Det er mange som ikke fordøyer melk så godt, melk er jo konstruert for kalvemager.. har aldri reagert på det før. dessutan har eg ikkje andre mageproblem enn lufta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 har aldri reagert på det før. dessutan har eg ikkje andre mageproblem enn lufta. Selv om du ikke har reagert på det tidligere betyr ikke det at du aldri vil reagere på det. Min mor fikk laktoseintoleranse i en alder av 63 (?) år, med magesmerter og full pakke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meira Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 nei, ingen slike hormonelle forandringar nei... Var plaget en stund med luft i magen jeg også.Det rakk og varte en stund, men begynte med miniform og idoform, begge deler på maxdose på samme tid,og det gav seg etter noen dager da.Sannsynligvis er det et eller annet du reagerer på. Jeg fikk intoleranse på frukt, epler og pærer, bla i en alder av 38.Prøv deg frem med og kutte ut enkelte typer matvarer, særlig de med mye fiber.De kan lage en betennelsestilstand i tarmen, og gi gassplager.Ps. idoform og miniform får du kjøpt reseptfritt på apotek. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.