Gå til innhold

Matutgifter

Gjest Sinai

Anbefalte innlegg

Gjest Sinai

Min samboer og jeg har planer om å spare penger, og vi prøver å finne ut hvor det er noe å hente. Vi bruker 2500-3000 kr på mat pr mnd. Sunn mat er jo dyrere enn ferdigmat, men vi vil ikke spare på bekostning av sunnheten.

Vi spiser mye gryn, brød, frukt og grønt, og middag laget fra bunnen, helst ferskt fisk og kjøtt. Hvor mye bruker dere på mat? Bør vi klare å spare, eller finne andre områder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kanskjekanskjekanskje

mat er vel det det er vannligst å spare på,

kanskje kutte ut ting som strengt tatt ikke er nødvendig da..brus,godteri , ferdigkuttede grønnsaker og salater og sånt er dyrere enn å fikse det selv.

synes ikke dere bruker mye på mat jeg da.

må da være annet dere kan spare inn på isteden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meida

mat er vel det det er vannligst å spare på,

kanskje kutte ut ting som strengt tatt ikke er nødvendig da..brus,godteri , ferdigkuttede grønnsaker og salater og sånt er dyrere enn å fikse det selv.

synes ikke dere bruker mye på mat jeg da.

må da være annet dere kan spare inn på isteden?

Vi er to voksene og bruker vel 4000-5000 pr. måned på mat. Vi tenker ikke sparing, men kjøper det vi har lyst på.

Jeg kan ikke skjønne at dere kan klare å spare noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest engel 49+

ehhh.... hva er det som er billig da? Er det ikke lurt å tenke slik?

Løk, poteter, kål? Ris osv., mye godt kan lages av dette. Linser, bønner. Supper (hjemmelagde).

Med litt bevissthet er det lett å spare noe. Likevel kan du spise sunt. Og ferdigmat er dyrt.

Pass på å ikke kaste mat. Rester er godt, med litt fantasi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...