Gå til innhold

FU: Har alle tilgang på hytte? u/t


Gjest engel 49+

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    7

  • Mary Poppins

    5

  • Hønemoren

    4

  • Tottlå

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest engel 49+

Nettopp. Absolutt alt er styr. Jeg kan virkelig ikke forstå at noen orker hyttelivet, og i hvert fall ikke at de ser på det som ferie. Helt utrolig.

For meg er det pes.

Hehe, ble bedt med på hytta til en kompis neste helg. Det kunne jo bli sååå koselig. Sitte der hele helgen, 5-6 stykker, en hytte som ikke er i nærheten av noe alpinanlegg eller noe, og bare drikke øl og spise mat.

Hva er poenget? Jeg kan virkelig ikke fatte det.

Så jeg takket nok engang nei og fikk nok engang høre hvor sær jeg er. :)

så sløve kompiser du har, da, som ikke engang gidder å gå på bortoverski? Jeg skjønner at du er mer aktiv som person...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

så sløve kompiser du har, da, som ikke engang gidder å gå på bortoverski? Jeg skjønner at du er mer aktiv som person...

Jeg hadde heller ikke giddi å gå på bortoverski. Det måtte i så fall blitt nedoverski, eventuelt snowboard, men det er det ikke muligheter for akkurat der.

Uansett hadde jeg heller ikke giddi en tur til Hemsedal, selv ikke sentralt, dersom hytta var av det slaget hvor man må bruke flere timer på å få varmen, når den endelig er varm akker man seg over hvor koooooselig det er med varmen som vi kunne hatt hele døgnet hjemme, uten dusj og skikkelig dritemuligheter, alt for liten plass, og alt for mange folk på denne lille plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Så sant så sant.

Jeg får alltid høre hvor prippen jeg er. At jeg aldri gidder å bli med på hytteturer langt inni skauen. Hytter uten dass og uten dusj.

Er det rart? Hva er poenget. Sitte der, innesperret, langt fra folk, drikke øl og spise primitiv mat, når man kunne drukket den samme øl-en og spist langt bedre mat hjemme, hjemme hos noen, på en restaurant, eller på en kafè.

Forstår virkelig ikke det store.

Noe annet blir det selvsagt dersom man har en skikkelig hytte, med dass og dusj, og i det hele tatt, sentralt på Hemsedal, Geilo, eller lignende.

Nei, å være på en hytte bare for å være på en hytte er sært.

Jeg er litt enig, jeg synes også det vriker litt masete med en hytte som ligger langt fra alpinbakke og andre folk, har utedo, mye jobb med fyring osv. Da hadde jeg faktisk syntes det var mer ferie å bare være hjemme.

Men folk er forskjellige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg er litt enig, jeg synes også det vriker litt masete med en hytte som ligger langt fra alpinbakke og andre folk, har utedo, mye jobb med fyring osv. Da hadde jeg faktisk syntes det var mer ferie å bare være hjemme.

Men folk er forskjellige :)

Jeg vil egentlig bytte ut ordet "forskjellige" med "gærne". :)

Noe annet blir det naturligvis dersom hytta er av et visst kaliber. F.eks. hadde familien til en kompis en psykohytte av enorme dimensjoner på Norefjell, og den var naturligvis flott. Et par bad, badstue, midt i bakken, osv. Så der har jeg vært mye, og der koste vi oss stort. Var jo soveplasser til rundt 15 stykker, og da skikkelige plasser.

Men disse små lugbre drittstedene som folk snakker om at har "sjarm", uten dass, dusj, samt at de er små, ville jeg ikke hatt om jeg hadde fått dem kasta etter meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Jeg er litt enig, jeg synes også det vriker litt masete med en hytte som ligger langt fra alpinbakke og andre folk, har utedo, mye jobb med fyring osv. Da hadde jeg faktisk syntes det var mer ferie å bare være hjemme.

Men folk er forskjellige :)

For øvrig må det sies at det ikke er pappa-pengene som er problemet i utgangspunktet. Kjenner da flere folk med mye spas. Problemet er naturligvis holdningene disse brødhuene av noen mennesker utstråler - og også har.

Jeg har aldri taklet hovne mennesker.

På den BI-skolen jeg gikk skulle man tro de hadde samlet hele bråten av meheer på et sted.

Muligens hadde de også gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg vil egentlig bytte ut ordet "forskjellige" med "gærne". :)

Noe annet blir det naturligvis dersom hytta er av et visst kaliber. F.eks. hadde familien til en kompis en psykohytte av enorme dimensjoner på Norefjell, og den var naturligvis flott. Et par bad, badstue, midt i bakken, osv. Så der har jeg vært mye, og der koste vi oss stort. Var jo soveplasser til rundt 15 stykker, og da skikkelige plasser.

Men disse små lugbre drittstedene som folk snakker om at har "sjarm", uten dass, dusj, samt at de er små, ville jeg ikke hatt om jeg hadde fått dem kasta etter meg! :)

Når hytta har alt innlagt blir det selvsagt noe annet, hytten vår har det og jeg trives veldig der. Men har vært med på andre hytter der det tar 3 timer å sette i stand alt, og det ikke finnes et menneske å se på flere kilometer, og nærmeste alpinbakke er 2 timer unna (med bil). Synes det er litt stusselig og kjedelig. Da hadde jeg som sagt heller vært hjemme, hvor jeg har alt :)

Men smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

For øvrig må det sies at det ikke er pappa-pengene som er problemet i utgangspunktet. Kjenner da flere folk med mye spas. Problemet er naturligvis holdningene disse brødhuene av noen mennesker utstråler - og også har.

Jeg har aldri taklet hovne mennesker.

På den BI-skolen jeg gikk skulle man tro de hadde samlet hele bråten av meheer på et sted.

Muligens hadde de også gjort det.

dette innlegget skulle nok ikke i denne tråden? :)

Utifra det første innlegget ditt, (i den riktige tråden) så forstod jeg det slik at du mislikte dem fordi de kjørte den bilen, gikk med stresskoffert og bla bla bla.

Det jeg da mente var at de kunne være helt topp karer selv om de var vestkant gutter. Men hvis de hadde en sånn hoven holdning så er jeg helt enig. Sånt liker ikke jeg heller, og ser ingen grunn til at man skal oppføre seg sånn bare fordi foreldrene har penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ugga Bugga

dette innlegget skulle nok ikke i denne tråden? :)

Utifra det første innlegget ditt, (i den riktige tråden) så forstod jeg det slik at du mislikte dem fordi de kjørte den bilen, gikk med stresskoffert og bla bla bla.

Det jeg da mente var at de kunne være helt topp karer selv om de var vestkant gutter. Men hvis de hadde en sånn hoven holdning så er jeg helt enig. Sånt liker ikke jeg heller, og ser ingen grunn til at man skal oppføre seg sånn bare fordi foreldrene har penger.

He he, jeg klødde meg litt i hodet over innlegget til SDD, lurte på hva dette hadde med hyttetur å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

He he, jeg klødde meg litt i hodet over innlegget til SDD, lurte på hva dette hadde med hyttetur å gjøre :)

hehe overhodet ingenting. Han fant tydeligvis bare ut at han skulle fortsette diskusjonen vi hadde i en annen tråd i denne.

jaja er det så nøye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

hehe overhodet ingenting. Han fant tydeligvis bare ut at han skulle fortsette diskusjonen vi hadde i en annen tråd i denne.

jaja er det så nøye ;)

Hehe, den kom i veldig feil tråd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest engel 49+

Jeg er litt enig, jeg synes også det vriker litt masete med en hytte som ligger langt fra alpinbakke og andre folk, har utedo, mye jobb med fyring osv. Da hadde jeg faktisk syntes det var mer ferie å bare være hjemme.

Men folk er forskjellige :)

hmmm... Faktisk er det deilig å leve med naturen, og fylle dagene med å lage mat, bære vann/ tine snø, vaske opp for hånd. Vaske seg på gamlemåtn med å koke opp varmt vann først. IKKE EN ENESTE LYD! Ikke kjøleskap (man har gass-kjøleskap), ingen during. Så stille at man HØRER stillheten.

Men så må man passe på at det er varmt nok. Å holde ovnen igang blir en del av dagsrytmen.

Har ikke opplevd dette siden før jeg ble mor, men savner det, ...heltømmervegger i hytta osv.

Etter at jeg fikk barn, så er det helt klart fordel med innlagt vann, wc, dusj.

Men nå som jeg kan feriere uten barn, skulle jeg gjerne lånt en koie. Uten maur, uten mygg, uten mus/rotter. Og ikke om vinteren. Men det gir en helt spesiell opplevelse, som mange ville ha nytt. Hadde de visst!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...