Gå til innhold

Ergometersykkel - forbrenning

Gjest Ergometersykkel

Anbefalte innlegg

Gjest Ergometersykkel

Hei. Jeg har akkurat fått en ergometersykkel og har begynt å sykle litt hver dag. Hvor mye bør jeg sykle for at det ska lha effkt?

Jeg kan justere motstand på sykkelen. Hvis jeg sykler 30 min. hver dag. Hvor mye forbrenner jeg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest morgentrener

Det kommer an på kjønn og vekt. Jo mer du veier jo mer forbrenner du (ved samme intensitet)

Tipper ca 2-300 cal på en halvtime.

Men du må kjøre med ganske høy intensitet og bli svett for at det skal ha noen effekt. 30 min er lite, men bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en sånn liten computer på sykkelen din så viser nok den hvor mange kcal du har forbrent på sykkelturen din. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morgentrener

Hvis du har en sånn liten computer på sykkelen din så viser nok den hvor mange kcal du har forbrent på sykkelturen din. :o)

Sykkelcomputere pleier å være svært unøyaktige. Kjøp heller ei pulsklokke. Der kan du stille inn endel personlig info og få et mer nøyaktig resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sinai

Det kommer an på hvor fort du tråkker. Jeg har syklet en halv time å forbrent 135kcal, og en halvtime med 250kcal. Da har jeg brukt pulsklokke. Pulsklokka viser ofte at jeg har forbrent mindre enn det ergometersykklen viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...