Gjest Caza Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Har lest litt rundtomkring ang. Theresa Schiavo, bl.a. at hun egentlig lider av anorexia. Kanskje det også er den "enkle" sannheten. Hun er ikke hjernedød. Derimot kan hun le, gråte, svelge mat. Hun kan også bevege armer og bein. Men ikke føre hånden til munn, merkelig nok. De andre, tildels diffuse tilstander og mystiske sykdommer som hevdes, mener jeg er et resultat av fremskreden avmagring/anorexia. Det er bestandig fra USA det oppstår "nye sykdommer" og fenomener. Mens vi her på berget sendte autister til spesialskole, fikk vi høre og se fra Hollywood at autister egentlig var genier som kan telefonkatalogen utenat. (helst baklengs). De kunne også i noen tilfeller påta seg topp leder jobber i multinasjonale selskaper... Jeg mener at når Terri dør, så er det anorexia som er årsaken, slik utgangen har vært også med mange andre før henne som også har lidd av ekstrem anorexia. Forskjellen nå er at det har oppstått støttegrupper, advokater i fleng, mediasirkus og politikk. (og sikkert en Hollywood film etterhvert) Kall meg gjerne skeptiker. 0 Siter
Elis31 Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Skjønner ikke helt hva du mener. Hun ble vel grønnsak på grunn av anorexian, men dør vel fordi de tar sonden ifra henne. 0 Siter
Gjest Caza Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Skjønner ikke helt hva du mener. Hun ble vel grønnsak på grunn av anorexian, men dør vel fordi de tar sonden ifra henne. Vet ikke om jeg er enig i det siste du skriver. Hvordan "lykkes" andre anorektikere å dø? Etter å ha snudd opp ned på omgivelsene og holdt familie/leger/sykehus i ånde og spenning så enten "vinner" anorektikeren, eller omgivelsene har gitt opp/setter ned foten. Det er vanskelig å holde liv i noen som ikke vil leve. I gamle dager kalte man det å "legge seg til". Noen ble i senga for godt, enten det var depresjon eller annen psykisk lidelse som var årsaken. For alt vi vet kan det vel hende den Terri-dama godt vet hva som nå skjer rundt henne. Kanskje hun vil være ressisiør i sitt eget spill inntil the bitter end.. 0 Siter
Gjest lurer jeg på Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Vet ikke om jeg er enig i det siste du skriver. Hvordan "lykkes" andre anorektikere å dø? Etter å ha snudd opp ned på omgivelsene og holdt familie/leger/sykehus i ånde og spenning så enten "vinner" anorektikeren, eller omgivelsene har gitt opp/setter ned foten. Det er vanskelig å holde liv i noen som ikke vil leve. I gamle dager kalte man det å "legge seg til". Noen ble i senga for godt, enten det var depresjon eller annen psykisk lidelse som var årsaken. For alt vi vet kan det vel hende den Terri-dama godt vet hva som nå skjer rundt henne. Kanskje hun vil være ressisiør i sitt eget spill inntil the bitter end.. Mener du at det er bare oppspinn fra hennes side? Har du sett bilder av henne før og etter dette? Hvilken vakker jente vil utsette seg for noe sånt? 0 Siter
Gjest Caza Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Mener du at det er bare oppspinn fra hennes side? Har du sett bilder av henne før og etter dette? Hvilken vakker jente vil utsette seg for noe sånt? "Hvilken vakker jente vil utsette seg for noe sånt?" Utseende har overhodet ikke noe med saken å gjøre. Det er mange vakre jenter som har dødd før også, av anorexia. "Mener du at det er bare oppspinn fra hennes side?" Nei, hun er fanget av sjukdommen. (anorexia) Noen så kanskje et tv-programm som ble sendt på TV-Norge for en tid tilbake om en dame som ville amputere to friske ben. (rett nedefor lysken).Hun hadde fått for seg at hun ville bli lykkelig bare beina ble fjernet. Reiste rundt for å finne en lege som ville utføre inngrepet. Det sier vel litt om hva som kan røre seg i hodet på mennesker? 0 Siter
Elis31 Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 "Hvilken vakker jente vil utsette seg for noe sånt?" Utseende har overhodet ikke noe med saken å gjøre. Det er mange vakre jenter som har dødd før også, av anorexia. "Mener du at det er bare oppspinn fra hennes side?" Nei, hun er fanget av sjukdommen. (anorexia) Noen så kanskje et tv-programm som ble sendt på TV-Norge for en tid tilbake om en dame som ville amputere to friske ben. (rett nedefor lysken).Hun hadde fått for seg at hun ville bli lykkelig bare beina ble fjernet. Reiste rundt for å finne en lege som ville utføre inngrepet. Det sier vel litt om hva som kan røre seg i hodet på mennesker? Om hun har Anorexi nå eller ikke, er nok ikke noe hun har styring over ihvertfall. Synes dette var et merkelig innlegg. 0 Siter
Gjest lurer jeg på Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 "Hvilken vakker jente vil utsette seg for noe sånt?" Utseende har overhodet ikke noe med saken å gjøre. Det er mange vakre jenter som har dødd før også, av anorexia. "Mener du at det er bare oppspinn fra hennes side?" Nei, hun er fanget av sjukdommen. (anorexia) Noen så kanskje et tv-programm som ble sendt på TV-Norge for en tid tilbake om en dame som ville amputere to friske ben. (rett nedefor lysken).Hun hadde fått for seg at hun ville bli lykkelig bare beina ble fjernet. Reiste rundt for å finne en lege som ville utføre inngrepet. Det sier vel litt om hva som kan røre seg i hodet på mennesker? Nei, du har rett, tenkte meg ikke om. Sorry. 0 Siter
Gjest Caza Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Om hun har Anorexi nå eller ikke, er nok ikke noe hun har styring over ihvertfall. Synes dette var et merkelig innlegg. Det er vel mere snakk om å være offer for sin skjebne enn skyld. Når det går så langt som det har gjort her, så blir hele storsamfunnet utfordret. Saken har gått fra å være en helsesak til en justissak. Og da teller ofte ikke en enkelt skjebne noe. Terri er 41 år nå. Har lagt med sonde siden 1990. Kanskje hun kunne levd i 30 år til, men hva slags liv? De som mener at dommerens avgjørelse om å fjerne mat-sonden var feil, -vil dere kalle den aktuelle dommeren for en morder? 0 Siter
flisa Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Det er vel mere snakk om å være offer for sin skjebne enn skyld. Når det går så langt som det har gjort her, så blir hele storsamfunnet utfordret. Saken har gått fra å være en helsesak til en justissak. Og da teller ofte ikke en enkelt skjebne noe. Terri er 41 år nå. Har lagt med sonde siden 1990. Kanskje hun kunne levd i 30 år til, men hva slags liv? De som mener at dommerens avgjørelse om å fjerne mat-sonden var feil, -vil dere kalle den aktuelle dommeren for en morder? Ja - å sulte noen til døde gjør de ikke engang med de som enda har dødsstraff. 0 Siter
Zarine Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Det er vel mere snakk om å være offer for sin skjebne enn skyld. Når det går så langt som det har gjort her, så blir hele storsamfunnet utfordret. Saken har gått fra å være en helsesak til en justissak. Og da teller ofte ikke en enkelt skjebne noe. Terri er 41 år nå. Har lagt med sonde siden 1990. Kanskje hun kunne levd i 30 år til, men hva slags liv? De som mener at dommerens avgjørelse om å fjerne mat-sonden var feil, -vil dere kalle den aktuelle dommeren for en morder? Terri kan svelge. Om ein er i tvil om ho ønsker å svelte til døde, er det vel berre å kome med mat og drikke på skjei, så får ein vel fort sjå det. Ettersom dommaren også har nekta Terri mat per os, blir det mord i mine auge. 0 Siter
favn Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Terri kan svelge. Om ein er i tvil om ho ønsker å svelte til døde, er det vel berre å kome med mat og drikke på skjei, så får ein vel fort sjå det. Ettersom dommaren også har nekta Terri mat per os, blir det mord i mine auge. Jeg er helt og fullt enig i alt du skriver. Veldig bra at du deler din grundige innsikt med oss. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.