Gå til innhold

"knivhugg i hodet"


sølvfisk

Anbefalte innlegg

Mannen min (28 år) får en gang i blant voldsomme og plutselige smerter i den ene halvdelen av hodet, som om en kniv blir hugget inn, for å si det brutalt. Det svartner også for øynene hans. Tilstanden varer fra ett til ca. fem minutter. Dette skjer som regel med et par-tre ukers mellomrom.

Det er alltid samme side som blir "truffet" (venstre, tror jeg).

Han er også plaget med hodepine (på samme side da også), og den kommer stort sett når han har fri fra jobben...("Avslapningsmigrene"?)

Han tør ikke å gå til legen, fordi han er redd for å miste førerkortet. Det hjelper ikke at jeg maser på han. (Mannfolk!!!)

Hva kan det være?

Jeg er litt bekymret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære sølvfisk !

Mest sannsynlig er dette en vanlig og ufarlig tilstand som har ulike navn ; "Jabs and jolt syndrom", "icepick headache" og liknende. Men det skulle være trygt å oppsøke lege, jeg kan ikke tro at han mister førerkortet pga dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære sølvfisk !

Mest sannsynlig er dette en vanlig og ufarlig tilstand som har ulike navn ; "Jabs and jolt syndrom", "icepick headache" og liknende. Men det skulle være trygt å oppsøke lege, jeg kan ikke tro at han mister førerkortet pga dette.

Tusen takk for svar. Jeg ble mer beroliget nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...