Gå til innhold

basilaris migrene


truls

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære truls

Basilarismigrene er en undertype eller variant av det vi kaller migrene med aura.

Ved basilarismigrene består aurafasen (første fase i anfallet) av ett eller flere av disse symptomene : Svimmelhet, dobbeltsyn, ustøhet med falltendens, talevansker, øresus, ansiktsskjevhet, kvalme, lammelser, svelgvansker. Dette varer alltid i mindre enn en time. Deretter kommer hodepinen som er lik annen migrenehodepine; ofte sterk og pulserende, gjerne ensidig, typisk ledsaget av kvalme og brekninger, lys- og lydskyhet. Varighet oftest 1-3 døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære truls

Basilarismigrene er en undertype eller variant av det vi kaller migrene med aura.

Ved basilarismigrene består aurafasen (første fase i anfallet) av ett eller flere av disse symptomene : Svimmelhet, dobbeltsyn, ustøhet med falltendens, talevansker, øresus, ansiktsskjevhet, kvalme, lammelser, svelgvansker. Dette varer alltid i mindre enn en time. Deretter kommer hodepinen som er lik annen migrenehodepine; ofte sterk og pulserende, gjerne ensidig, typisk ledsaget av kvalme og brekninger, lys- og lydskyhet. Varighet oftest 1-3 døgn.

rolf

når jeg har migreneanfall (basilaris) så varer det i ca 5 døgn. jeg er svimmel hele tiden og bare jeg leer på meg kaster jeg opp. jeg har ikke hodepine. kan du gi noe svar på hvorfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

rolf

når jeg har migreneanfall (basilaris) så varer det i ca 5 døgn. jeg er svimmel hele tiden og bare jeg leer på meg kaster jeg opp. jeg har ikke hodepine. kan du gi noe svar på hvorfor

Truls

Ut fra dette siste er jeg usikker på om din diagnose er korrekt. Kan det tenkes at du har Menieres sykdom ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...