siss1234 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg er operert for prolaps to ganger, og har nå fått diagnosen for tredje gang. På grunn av dette er jeg blitt nødt til å slutte i min jobb som hjelpepleier. Prolapsen fører til korsryggsmerter og at jeg har fått rn nummenhet som strekker seg ned i venstre bein. Ofte gir dette mye krampe i øvre deler av lår og ned i benet, tretthet, vansker med å holde ryggen oppe og smerter om natten. Synes heller ikke at noen type smertestillende hjelder (etter at Celebra ble trukket fra markedet)Vil en ny operasjon kunne hjelpe for meg, eller må jeg leve med dette? Finnes det andre behandlingsmetoder, som f.eks trening?? Er selv i aktivitet og trening så langt det er mulig mht. helsen.Sissel 49år 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpion1975 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Sikker på at celebra er trukket fra markedet? Har pasienter som bruker det. Vet at vioxx er det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siss1234 Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Sikker på at celebra er trukket fra markedet? Har pasienter som bruker det. Vet at vioxx er det. La gå at medikamentet ikke er trukket, men min lege har frarådet meg å bruke Celebra da det inneholder de samme virkestoffene som er i Vioxx. Mitt hovedspørsmål rettet seg imidlertid mot om du tror en operasjon vil virke på meg en tredjegang, eller om det kan anbefale andre behandlingsmetoder som f.eks trening? Og eventuelt om du kan foreslå hvilke type trening som egner seg. Ved de to første operasjonene ble det ikke foretatt noen avstivning av de problematiske skivene (L4/L5) i ryggen. Kan avstivning være en mulig løsning? Min siste diagnose etter MR er som følger: ”Asymmetrisk bukende skive L4/L5 mot venstre foramen, ligger an mot venstre L4-rot. Også bukende skive i nivå L5/S1 mot venstre, kan affisere venstre S1-rot. ” Erfaringen min med allmennlegene samt spesialistene ved sykehuset som har vurdert min situasjon, er at de fleste enten er likegyldige til restitueringsperioden etter en operasjon, og ikke har kunnskaper om hvor jeg kan henvende meg for informasjon om opptrening. Jeg sliter nemlig med to diagnoser (bekhtrev) og har en svak rygg. Dette har gjort at jeg kun er henvist til hvile og medikamenter, noe som har vist seg å ikke fungere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.