Gjest dørproblemer Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Irriterer meg grønn på ei dør som piper og knirker. Døren er bare 3 år gammel. Har en liten flaske med universalolje, med slik "drypptut". I går helte jeg i flere dråper øverst på både øvre og nedre hengslet, så mye at det dryppet litt ned på golvet. Regnet med at oljen ville "krype inn" i løpet av noen timer, men i dag piper og knirker det like ille. Må jeg løfte døren av for at oljen skal smøre? 0 Siter
Blésha Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 For å være på den sikre siden, ville jeg løftet av døren og smurt innsiden av hengslene også. 0 Siter
mrxx Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Løft av døren og smør med litt fett, olje har lett for å renne på gulv og dør som igjen trekker seg inn overl alt. Hjelper ikke det så skift hengslene, de kan ha blitt skjeve. De hengslene som er på dagens dører er ikke så gode så det gjør noe og de blir fort skjeve. 0 Siter
Akela Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Hei! Hadde samme problemet selv. Smør på litt zalo, funker kjempe bra!! 0 Siter
Speak Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Vet ikke om det er veldig fornuftig, men som et siste forsøk bruke jeg Zalo. Det har fungert bra i flere mnd. nå:-) Helte det på toppen av hengslene. 0 Siter
Gjest dørproblemer Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Alle som har svart, tusen takk for gode råd, skal løfte av døren i kveld og smøre hengslene med fett. 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Nei du må ikke løfte av døren. Men etter å ha hatt på litt olje, må du åpne/lukke døra 10-20 ganger. Det går ganske fort og lett med rett teknikk, du bare står og 'hiver den' frem og tilbake. Da blir hengselet smurt. Funker alltid 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.