Gå til innhold

Lavt jernlager hos tenåringsjente.

Anbefalte innlegg

Gjest Vesla67

Heisan.

Lurer på et par ting ang. lavt ferritin. (Jernlager) Min datter har en verdi på 11. Hun har de vanlige symptomene, men i tillegg har hun ustabilt og høyt blodtrykk. Kan man rett og slett få det av lavt ferritin? Og er det noen som vet hvor lang tid det tar før en ser bedring? Hun har tatt 2 stk Duroferon,100mg, jerntabletter daglig i en uke nå.Venter spent og håper veldig på noen svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179200-lavt-jernlager-hos-ten%C3%A5ringsjente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

skorpion1975

Et ferritin nivå på 11 er ikke lavt. I referanseverdierne står det at det er normalt når det er over 10. (10–200 mg/L) Før var grensen for lavt ferritin under 20.

Jeg hadde et ferritinnivå på 3. Går på duroferon 2 tbl hver dag. Ennå etter 2 mnd er jeg ikke helt bra.

Gjest Vesla67

Et ferritin nivå på 11 er ikke lavt. I referanseverdierne står det at det er normalt når det er over 10. (10–200 mg/L) Før var grensen for lavt ferritin under 20.

Jeg hadde et ferritinnivå på 3. Går på duroferon 2 tbl hver dag. Ennå etter 2 mnd er jeg ikke helt bra.

Hei og takk for svar. Det er visst litt forskjellig i forhold til hvilket sykehus man bruker det der med referansetall.Der vi går er det fra 20-250. Uansett så er det veldig stor forskjell på 10 og 200 og jeg tror mennesker er forskjellige på den måten at noen klarer seg fint med 15 og noen må kanskje ha 75 for å fungere...Kan jeg spørre deg om hvor mye du ligger på nå etter to månders bruk av jern??? Og det jeg lurte veldig på var om noen vet om det påvirker blodtrykket?

På forhånd takk og ha en nydelig dag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...