Gå til innhold

Sletting av innlegg om drepte nordmenn.


Gjest Mann 32

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Bassisten

    24

  • gyrken

    2

  • Grip

    1

  • targa

    1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mann 32

Problemet er vel ikke at du ikke vet hvorfor innlegget ble slettet, men at du er uenig i at det ble gjort.

Vennlig hilsen

Må være et av de mest flåsete og uforskammede svar noen har fått på et spørsmål om slettet innlegg her noensinne.

Her er en kort gjenngivelse av hva innlegget innehold:

http://forum.doktoronline.no/mp/article?_cmd=show&id=392417

Synes det er på sin plass med en mer utdypende svar enn det over. Eller skal det virkelig være slik her på DOL at Webmaster sletter innlegg utelukkend ei den hensikt å kvele deabatt om tema vedkommende helst ser ikke blir tatt opp ?

Hva, hvor, og på hvilken måte var dettte innlegget rasistisk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være et av de mest flåsete og uforskammede svar noen har fått på et spørsmål om slettet innlegg her noensinne.

Her er en kort gjenngivelse av hva innlegget innehold:

http://forum.doktoronline.no/mp/article?_cmd=show&id=392417

Synes det er på sin plass med en mer utdypende svar enn det over. Eller skal det virkelig være slik her på DOL at Webmaster sletter innlegg utelukkend ei den hensikt å kvele deabatt om tema vedkommende helst ser ikke blir tatt opp ?

Hva, hvor, og på hvilken måte var dettte innlegget rasistisk ?

Media, politikarar og folk flest er p.t. råka av ein slags kollektiv psykose i desse sakene. Ein må rekne med at friheit til ytringar er innskrenka i ein slik situasjon. Det vil også gjelde dol.

Om eit par veker vil nok dei fleste ha klara hjernen og vere i stand til å reflektere igjen. Inntil vidare er alle forsøk på diskusjon om dei aktuelle tema nyttelause. Det er langt betre å satse andre syslar inntil avisene og "folket" har skråla frå seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 32

Media, politikarar og folk flest er p.t. råka av ein slags kollektiv psykose i desse sakene. Ein må rekne med at friheit til ytringar er innskrenka i ein slik situasjon. Det vil også gjelde dol.

Om eit par veker vil nok dei fleste ha klara hjernen og vere i stand til å reflektere igjen. Inntil vidare er alle forsøk på diskusjon om dei aktuelle tema nyttelause. Det er langt betre å satse andre syslar inntil avisene og "folket" har skråla frå seg.

Ja, Gud gi at du har rett. Og takk for trøstens ord i disse tider med dårlige kår for det frie ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>Javel, så er innvandrarar >representert med 0,9 prosent(!!) >meir kriminalitet enn resten av >befolkninga

Hahaha, du tar pånytt kaka !

1. Vi har aldri diskutert forbrytelser generelt, som også inkluderer trafikkforseelser og andre bagateller. Jeg har konsekvent snakket om GROVE forbrytelser, f.eks vold. Selv regnnet på din kamuflerende måte er det korrekte tallet da 1.4.

Jeg har også hele tiden snakket om PROSENTVIS OVERREPRESENTASJON, som dermed er på 40% !! Det vil si at vi måtte bygd et utall flere fengsler dersom nordsættede skulle vært like kriminelt belastet. DET er en nokså annet virkelighet enn dine fantasifulle, med dog så mislykkede forsøk på å skjule sannheten. Feilen er at den du først og fremst narrer er deg selv. Oppegående mennesker kan fint lese tall selv.

>Eg vil alltid slå ned på >rasistiske eller framandfiendtege >utspel frå folk rundt meg, om det >er på nett eller i RL. Eg har >ikkje samvit til anna.

Bare i denne tråden har du løyet ca. et halvt dusin ganger, slengt ukvemsord om meningsmotstandere, samt benektet faktabaserte tall i den onde hensikt å spre desinformasjon. Du Har så sannelig "samvittighet" til hva det skal være, og mangler all troverdighet.

>Einaste viset å få bukt med >framandfrykta og rasismen er >dialog og sakleg informasjon. >Altså er eg aldri i skyttergrava.

Du må være prototypen på en ukonstruktiv skyttergravskriger med ordet "rasist" som eneste våpen. Bare i kveld/natt har du kastet borst andres tid ved å KVERULERE om tall og statistikk, du aldri har sett, og inbiller deg tydligvis at du har gjort annet enn å dumme deg loddrett ut.

"Hahaha, du tar pånytt kaka ! 1. Vi har aldri diskutert forbrytelser generelt, som også inkluderer trafikkforseelser og andre bagateller. Jeg har konsekvent snakket om GROVE forbrytelser, f.eks vold. Selv regnnet på din kamuflerende måte er det korrekte tallet da 1.4. "

Ja, det overveldande tallet 1,4%

"Jeg har også hele tiden snakket om PROSENTVIS OVERREPRESENTASJON, som dermed er på 40% !! Det vil si at vi måtte bygd et utall flere fengsler dersom nordsættede skulle vært like kriminelt belastet. DET er en nokså annet virkelighet enn dine fantasifulle, med dog så mislykkede forsøk på å skjule sannheten. Feilen er at den du først og fremst narrer er deg selv. Oppegående mennesker kan fint lese tall selv."

Tala er totalt uinteressante. Det som er interessant er korleis du vil løysa problemet, ikkje kor stort problemet er. Slik du konsekvent hoppar over alle mine spørsmål om løysing på problemet kan eg ikkje tru anna enn at motivet ditt er å svartmale alle innvandrarar. Altså at du har eit rasistisk motiv.

>Eg vil alltid slå ned på >rasistiske eller framandfiendtege >utspel frå folk rundt meg, om det >er på nett eller i RL. Eg har >ikkje samvit til anna.

"Bare i denne tråden har du løyet ca. et halvt dusin ganger, slengt ukvemsord om meningsmotstandere, samt benektet faktabaserte tall i den onde hensikt å spre desinformasjon. Du Har så sannelig "samvittighet" til hva det skal være, og mangler all troverdighet. "

Eg har tatt sjølvkritikk på dei tinga der du har påpeikt eg har vore på sviktande grunn, og presisert kva eg meinte. Eg har ikkje slengt ukvemsord. No må du våkne og lukte fisken her. Du trur du vinn ein diskusjon ved å hakke på detaljar, medan resten av dei som les innlegga dine ler av deg. Gang på gang hoppar du over spørsmålet om kva løysinga på problemet er, og rir den kjepphesten som ein rapport frå SSB er for deg.

>Einaste viset å få bukt med >framandfrykta og rasismen er >dialog og sakleg informasjon. >Altså er eg aldri i skyttergrava.

"Du må være prototypen på en ukonstruktiv skyttergravskriger med ordet "rasist" som eneste våpen. Bare i kveld/natt har du kastet borst andres tid ved å KVERULERE om tall og statistikk, du aldri har sett, og inbiller deg tydligvis at du har gjort annet enn å dumme deg loddrett ut."

Kven er det som kallar kven ting her, og kven er det som berre snakkar om tal og statistikk? - Eg gir opp. Den einaste trøysta eg har er at du og dine trass alt vil bli dømt av historia. Og "bortkasta tid" - joda, der er vi enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>Når ein person mange nok gongar >har kome med utsegner som eg >tolkar framandfiendtleg så får eg >ein mistanke om at den pesonen kan >ha rasistiske motiv.

Nettopp, mistenkeligjøring og vrangtolkning av andre, er selve kjernen i den form for "anti-rasistisk" arbeid folk som deg driver.

>Takk, kvifor viste du ikkje til >desse kjeldene med ein gong, så >kunne vi diskutert på sakleg >grunnlag frå innlegg ein!

Her kom den jeg har ventet lenge på ja, men jeg trodde virkelig ikke noen turde være så forbasket frekk !!

Du har kastet bort andre tid ved å diskutere...jeg mener KVERULERE om tall og statistikk du aldri har sett før !

Ærlig talt var jeg sikker på at du visste et miniumum om det tema du har debattert om....men jeg tok altså feil !

>Eg meiner det er irrelevant å koma >med statistikk over kriminalitet >blant innvandrarar som eit >argument i ein debatt der målet er >å finna løysingar på problemet

Først må vi få flest mulig tall over HVA som er problemet, noe mitt innlegg var et bidrag til. Med fornektere og fortiere som deg i spissen, kommer det aldri så langt at det engang erkjennes at et problem finnes.

>Slik eg tolkar dine innlegg og >argumentasjonen til FrP, er >einaste løysinga på problemet å >kasta innvandrarane ut, og det er >difor eg reagerer så sterkt.

Hvis det er derfor du reagerer så vennligst

nevn et eneste sted hvor jeg har nevt ett ord om å kaste ut noen som helst !

Igjen setter du din lit til egen manglede tolkningsevne, frie fantasi, og fasttømede fordommer mot andre. Og driter samtidig i hva folk faktisk skriver.

>Eg er samd i at det er to ulike >statistikkar, men det er då viktig >informasjon det også!

Overhodet ikke. Det er komplett irrelevant her.

>Det er viktig å skilja mellom dei, >og ikkje snakka om innvandrarar >som ei gruppe. Eg trur nemleg >ikkje du reknar svenskar med i >problemgruppa.

Statistikken skiller mellom dem, så hva er problemet ditt ?

>Poenget mitt i denne debatten er å >få fram at ein ikkje kan slenga >rundt seg med propaganda kamuflert >som informasjon. Spesielt ikkje >når det er snakk om noko så viktig >som rasisme og menneskeverd.

Den form for "argumentasjon" du har bedrevet i denne tråden, har gjort det ennå klarere for meg hvor simpel endel av mine meningsmotstandere er, samt desverre gjort det lettere å forstå hvorfor det blir krig i verden.

Det kan ALDRI komme annet en negativt ut av fortielse, løgn og forvrengning av realiteer i samfunnet, og hvor den skyhøye representasjonen av fremmedkulturelle i grove volds/drapsaker har plantet en usikkerhet, angst og skepsis i det norske folk, som jeg desverre er redd vil få de mest tenkelig katastrofale følger om etpar generasjoner.

Jeg tror ennå det er tid for å bedre situasjonen, men da må virkelighetsfornektere og dogmatikere av ditt kaliber vekk fra styre og stell.

"Nettopp, mistenkeligjøring og vrangtolkning av andre, er selve kjernen i den form for "anti-rasistisk" arbeid folk som deg driver."

Hallo??? Dersom eg ville mistenkjeleggjera deg hadde eg vel ikkje gidda diskutert med deg og stilt deg konkrete spørsmål? Og "vrangtolking"?? På kva måte har eg vrangtolka deg?

>Takk, kvifor viste du ikkje til >desse kjeldene med ein gong, så >kunne vi diskutert på sakleg >grunnlag frå innlegg ein!

>Eg meiner det er irrelevant å koma >med statistikk over kriminalitet >blant innvandrarar som eit >argument i ein debatt der målet er >å finna løysingar på problemet

"Først må vi få flest mulig tall over HVA som er problemet, noe mitt innlegg var et bidrag til. Med fornektere og fortiere som deg i spissen, kommer det aldri så langt at det engang erkjennes at et problem finnes."

Hallo?? Erkjennelse av at problemet finnes?? Kven er det som ikkje erkjenner at det er eit problem med høg kriminalitet? Her er enda eit døme på at du konsekvent nektar å snakka om løysingar.

>Slik eg tolkar dine innlegg og >argumentasjonen til FrP, er >einaste løysinga på problemet å >kasta innvandrarane ut, og det er >difor eg reagerer så sterkt.

"Hvis det er derfor du reagerer så vennligst nevn et eneste sted hvor jeg har nevt ett ord om å kaste ut noen som helst ! Igjen setter du din lit til egen manglede tolkningsevne, frie fantasi, og fasttømede fordommer mot andre. Og driter samtidig i hva folk faktisk skriver."

Eg bryr meg om både kva folk skriv og kva dei IKKJE skriv. Eg har prøvd å dreie denne diskusjonen inn på løysingane nok gongar, men du ser jo berre problema.

>Eg er samd i at det er to ulike >statistikkar, men det er då viktig >informasjon det også!

"Overhodet ikke. Det er komplett irrelevant her. "

Kvifor er det irrelevant?

>Det er viktig å skilja mellom dei, >og ikkje snakka om innvandrarar >som ei gruppe. Eg trur nemleg >ikkje du reknar svenskar med i >problemgruppa.

"Statistikken skiller mellom dem, så hva er problemet ditt ?"

Problemet er at du blandar saman den statistikken over innvandring som tar for seg all innvandring frå alle land, og den kriminalstatistikken som berre tar for seg innvandrarar frå den tredje verda.

>Poenget mitt i denne debatten er å >få fram at ein ikkje kan slenga >rundt seg med propaganda kamuflert >som informasjon. Spesielt ikkje >når det er snakk om noko så viktig >som rasisme og menneskeverd.

"Den form for "argumentasjon" du har bedrevet i denne tråden, har gjort det ennå klarere for meg hvor simpel endel av mine meningsmotstandere er, samt desverre gjort det lettere å forstå hvorfor det blir krig i verden. "

Som sagt: menneskeverd.

"Det kan ALDRI komme annet en negativt ut av fortielse, løgn og forvrengning av realiteer i samfunnet, og hvor den skyhøye representasjonen av fremmedkulturelle i grove volds/drapsaker har plantet en usikkerhet, angst og skepsis i det norske folk, som jeg desverre er redd vil få de mest tenkelig katastrofale følger om etpar generasjoner."

Eg er ikkje usikker, har ingen angst og er ikkje skeptisk. Så du må nok snakke for deg sjølv.

"Jeg tror ennå det er tid for å bedre situasjonen, men da må virkelighetsfornektere og dogmatikere av ditt kaliber vekk fra styre og stell."

Jepp, og det er valg til hausten. Lukke til! Vinn FrP flyttar eg til Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mann 32

"Hahaha, du tar pånytt kaka ! 1. Vi har aldri diskutert forbrytelser generelt, som også inkluderer trafikkforseelser og andre bagateller. Jeg har konsekvent snakket om GROVE forbrytelser, f.eks vold. Selv regnnet på din kamuflerende måte er det korrekte tallet da 1.4. "

Ja, det overveldande tallet 1,4%

"Jeg har også hele tiden snakket om PROSENTVIS OVERREPRESENTASJON, som dermed er på 40% !! Det vil si at vi måtte bygd et utall flere fengsler dersom nordsættede skulle vært like kriminelt belastet. DET er en nokså annet virkelighet enn dine fantasifulle, med dog så mislykkede forsøk på å skjule sannheten. Feilen er at den du først og fremst narrer er deg selv. Oppegående mennesker kan fint lese tall selv."

Tala er totalt uinteressante. Det som er interessant er korleis du vil løysa problemet, ikkje kor stort problemet er. Slik du konsekvent hoppar over alle mine spørsmål om løysing på problemet kan eg ikkje tru anna enn at motivet ditt er å svartmale alle innvandrarar. Altså at du har eit rasistisk motiv.

>Eg vil alltid slå ned på >rasistiske eller framandfiendtege >utspel frå folk rundt meg, om det >er på nett eller i RL. Eg har >ikkje samvit til anna.

"Bare i denne tråden har du løyet ca. et halvt dusin ganger, slengt ukvemsord om meningsmotstandere, samt benektet faktabaserte tall i den onde hensikt å spre desinformasjon. Du Har så sannelig "samvittighet" til hva det skal være, og mangler all troverdighet. "

Eg har tatt sjølvkritikk på dei tinga der du har påpeikt eg har vore på sviktande grunn, og presisert kva eg meinte. Eg har ikkje slengt ukvemsord. No må du våkne og lukte fisken her. Du trur du vinn ein diskusjon ved å hakke på detaljar, medan resten av dei som les innlegga dine ler av deg. Gang på gang hoppar du over spørsmålet om kva løysinga på problemet er, og rir den kjepphesten som ein rapport frå SSB er for deg.

>Einaste viset å få bukt med >framandfrykta og rasismen er >dialog og sakleg informasjon. >Altså er eg aldri i skyttergrava.

"Du må være prototypen på en ukonstruktiv skyttergravskriger med ordet "rasist" som eneste våpen. Bare i kveld/natt har du kastet borst andres tid ved å KVERULERE om tall og statistikk, du aldri har sett, og inbiller deg tydligvis at du har gjort annet enn å dumme deg loddrett ut."

Kven er det som kallar kven ting her, og kven er det som berre snakkar om tal og statistikk? - Eg gir opp. Den einaste trøysta eg har er at du og dine trass alt vil bli dømt av historia. Og "bortkasta tid" - joda, der er vi enige.

>Tala er totalt uinteressante.

Og det sier du nå ! Etter først å ha fornektet de rene fakta i innlegg etter innlegg, og bedt om dokumentasjon. Når du så får tallene presentert, vel da har de plutselig ingen interesse lenger ! Bestem deg !

Dessuten har dise tallene stor interesse for de som rammes av denne helt unødige volden.

Plutselig skifter du tema og fokuserer på alle mulige sosiologiske spekulasjoner om hvordan problemet skal løses:

>Det som er interessant er korleis >du vil løysa problemet.

Kort sagt, Jeg har ikke peiling. Har du ?

Det eneste som er sikkert er at en gjennomgripende forandring må komme fra innvandrermiljøene selv, i form av indre selvjustis, som desverre ser ut til å være fraværende i mange av dem idag.

Vi så en spe men gledelig begynnelse på det for noen uker siden, når endel pakistanere for første gang noensinne tok initiativ til en protesmasj mot vold i egne rekker.

Problemet var bare den elendige oppslutningen om toget, samt det faktum at de med virkelig makt i miljøene blandt annet Imamene glimret med sitt fravær.

Når vi samtidig vet at en av initiativtagerne, den pakistanske jenta Shabana blir regelmessig truet på livet, og stadig hetset på sine egen sider på www.fundamental.net, så lover det ikke særlig godt for at dette skal ha noen effekt.

>Den einaste trøysta eg har er at >du og dine trass alt vil bli dømt >av historia.

Ikke bare utgir du deg for å være allviter på løsning av kriminalproblematikk, men nå opphøyer du deg jaggu til å være profet som kan se inn i fremtiden også !

Skal jeg si min ærlige mening, så er det absolutt ikke slike som er med på å omskape Norge fra å være et av verdens tryggeste, fredligste land, hvor folk inntill få år siden lot være å låse døra, og til et voldshelvete hvor folk er redde på gata og hjemme som kommer til å høste ære i fremtiden. Tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...