Gå til innhold

hodepine med synsforstyrrelser


twins

Anbefalte innlegg

For ca 3 måneder siden var jeg plaget med spenningshodepine og synsforstyrrelser/uklart syn. Nå er hodepinen borte - men synsforstyrrelsene er der fortsatt. Samtidig med disse forstyrrelsene har jeg også fått en slags nummenhet/lammelse på den ene siden av ansiktet og vondt i øret. (Varm i ansiketet) Dette kan vare opptil 2 timer før det forsvinner. Også prikking i ansikt.

Når spenningshodepinen startet - var jeg plaget med stress (jobb) og angst/nervøsitet for at hodepinen var noe alvorlig.

Hva kommer disse synsforstyrrelsene/lammelsene/nummenheten av - føler meg også mye trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære twins

Disse symptomene bør du konsultere lege for så snart som mulig - du bør antakelig få time hos neurolog og kanskje til CT / MR av hodet. Jeg synes ikke man kan utelukke at dette skyldes noe man bør få gjort noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei twins,

sånn som deg har jeg det også. Har tatt alle mulige undersøkelser og de har kommet frem til at det er muskulaturen som strammer seg og som presser på noe av det vegetative nervesystemet.

Men det jeg lurer på er: kan du beskrive synsforstyrrelsene dine?

Dette er nemlig noe som plager meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei twins,

sånn som deg har jeg det også. Har tatt alle mulige undersøkelser og de har kommet frem til at det er muskulaturen som strammer seg og som presser på noe av det vegetative nervesystemet.

Men det jeg lurer på er: kan du beskrive synsforstyrrelsene dine?

Dette er nemlig noe som plager meg også.

Dette er jeg intressert i å høre litt mer om. Jeg har selv vært plaget med synsforstyrrelser, som varer i 10-20min. Etter dette får jeg vondt i hodet, og blir slapp/trøtt.

Synsforstyrrelsene kan beskrives som "lyn" på øyet, og opptar deler av høyre, eller venstre side av synsfeltet.

Jeg har vært hos lege, og fikk vite at dette kan være symptomer på migrene. Er det flere som kan bekrefte dette ?

Har fått time til CM-scan (?), og er jo noe nervøs med tanke på hva dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40 år og har det siste årene hatt noen *anfall* av plutselig synsforstyrrelser som arter seg som en innsnevring og flimring av synet, hovedsakelig på det høyre øyet. Samtidig får jeg en følelse av svimmelhet og ubalanse. Når dette *anfallet* er over, sitter jeg igjen med en følelse av trykk på høyre siden av hodet og i øret, samt at jeg er *utafor* resten av dagen. Jeg lurer på om dette kan ha noe med blodtrykket mitt å gjøre? Har ikke som jeg vet hatt noe problem med dette før.

For noen uker siden blødde jeg for første gang i mitt liv neseblod også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...