Gjest Kokosnøtt Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Jeg har tidligere slitt med bulimi og er forholdsvis normalvektig (BMI på 23). Nå har jeg en vanskelig periode igjen og har hatt et par sprekker hvor jeg har spist veldig mye (1000-2000 kalorier) uten å kaste det opp. Hvis jeg har en sånn sprekk f.eks. to ganger i mnd, kommer jeg til å bli feit da? Jeg vet at de som sliter med tvangsspising gjerne blir overvektige så jeg er litt redd nå... Er to sprekker i mnd farlig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Kjære Kokosnøtt. Vet ikke om jeg skjønte deg rett; mener du det er overspising når du spiser 1000-2000 kcal på en dag(det er det IKKE!), eller når du får i deg disse kaloriene under overspisinga, altså i tillegg til ditt vanlige kaloriinntak? Håper og tror du mener det siste. Når dette bare skjer 1-2 ganger per måned, tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for å legge på deg. Faktisk er det slik at de færreste av oss ligger i eksakt energibalanse (at forbrukt energi helt motsvarer energiinntaket)HVER dag. Noen dager spiser vi mer enn vi trenger, andre dager mindre. Over flere dager(ca. ei uke) bruker dette imidlertid å jevne seg ut. Kroppen har ganske fine reguleringsmekanismer:) Håper du kommer deg gjennom denne tunge perioden i livet ditt, og at du har noen du kan snakke med, så ikke bulimien blir verre igjen. Det er det som er den virkelige faren. Beste ønsker fra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kokosnøtt Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Kjære Kokosnøtt. Vet ikke om jeg skjønte deg rett; mener du det er overspising når du spiser 1000-2000 kcal på en dag(det er det IKKE!), eller når du får i deg disse kaloriene under overspisinga, altså i tillegg til ditt vanlige kaloriinntak? Håper og tror du mener det siste. Når dette bare skjer 1-2 ganger per måned, tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for å legge på deg. Faktisk er det slik at de færreste av oss ligger i eksakt energibalanse (at forbrukt energi helt motsvarer energiinntaket)HVER dag. Noen dager spiser vi mer enn vi trenger, andre dager mindre. Over flere dager(ca. ei uke) bruker dette imidlertid å jevne seg ut. Kroppen har ganske fine reguleringsmekanismer:) Håper du kommer deg gjennom denne tunge perioden i livet ditt, og at du har noen du kan snakke med, så ikke bulimien blir verre igjen. Det er det som er den virkelige faren. Beste ønsker fra Takk for svar! Det betyr mye for meg at jeg får vite at jeg ikke kommer til å bli feit av dette.Jeg har nok dårlig samvittighet som det er... Jeg mente som du antok at jeg spiser så mye når jeg overspiser. De dagene jeg ikke overspier spiser jeg veldig lite, ca. 1000 kalorier så jeg er redd for at siden jeg har så lav forbrenning nå så legger jeg på meg av alt... Igjen takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motisaz Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 hvis det er noen trøst, så kan jeg si at jeg er tvangsspiser, (dog ikke så ille lenger som jeg var, nå er det mest i perioder) og jeg er slank. Selv om tvangsspisingen ikke er noe lettere for meg av den grunn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utopia1365380781 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Takk for svar! Det betyr mye for meg at jeg får vite at jeg ikke kommer til å bli feit av dette.Jeg har nok dårlig samvittighet som det er... Jeg mente som du antok at jeg spiser så mye når jeg overspiser. De dagene jeg ikke overspier spiser jeg veldig lite, ca. 1000 kalorier så jeg er redd for at siden jeg har så lav forbrenning nå så legger jeg på meg av alt... Igjen takk for svar Hei Kokosnøtt ! Så flott å høre at du har vunnet over sykdommen. Svaret mitt til deg er: Nei, du legger ikke på deg av å spise godt med mat noen dager i mnd. Eller ett kjempe stort måltid en gang om dagen. Skal du legge på deg så må du spise en del mer kalorier enn du forbrenner. Forbrenningen din er nok noe ødelagt, men ikke legg noen bekymring i det. Bruk heller tankene dine på noe annet. Spis regelmessig gjennom dagen.. Begyn å tren hvis du ikke gjør det. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille dui Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hei!! Nei, du legger ikke på deg ved å skeie ut et par ganger. kroppen jubler og bruker det til sine indre organer før det legger seg som fett. du spiser så lite fra før av så kroppen har det ikke bra. prøv å øk til 1500 kcal, du legger IKKE på deg!!! spis mere frokost feks, da er du sikker på at du bruker dem i løpet av dagen!! 1000 kcal er altfor lite!! jeg vet, har vært der, og nå spiser jeg hele 2000 hver dag og jeg fortsatt slank og fin!! men tok det sakte, og det er nok lurt! litt mer kcal hver uke/mnd! prøv og se, og går det ille så gå ned igjen, ingen skade skjedd da? og du kommer ikke å legge på deg, kroppen blir bare gladere og den vil ikke få deg til å miste kontroll og overspise :) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.