Gå til innhold

Vallergan på blå resept

Anbefalte innlegg

Gjest nagrellav

Jeg ringte inn en respet på Vallergan 100 stk. for søvnproblemer hos fastlegen. Da jeg hentet den pøå apoteket var den ikke på blå resept. En psykiater har tidligere skrevet ut Tolovn på blå resept for søvn, og fastlegen vet at sønproblemene er kroniske. Kan jeg be om å få Vallergan på blå resept neste gang, eller er dette å "presse" legen (hørte nettopp om en undersøkelse som viser at leger føler seg presset av pasientene til å skrive ut på blå resept)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179818-vallergan-p%C3%A5-bl%C3%A5-resept/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er ikke lov å skrive Vallergan på blå resept for søvnproblemer.

Dessuten koster 100 tabl 62,40 kroner. Kostnadene for samfunnet ved å ekspedere en blåresept er sikkert langt høyere.

1-2 kroner per døgn for å få sove greier du å betale selv.

Gjest anonymitetens_ansikt

ehmz...

legen min skriver ut vallergan som allergimedisin for meg. selv om det egentlig ikke er helt lovlig..jeg ba aldri om det. Han sa at jeg skriver den under allergimedisin så du slipper å betale noe. helt uoppfordret

ehmz...

legen min skriver ut vallergan som allergimedisin for meg. selv om det egentlig ikke er helt lovlig..jeg ba aldri om det. Han sa at jeg skriver den under allergimedisin så du slipper å betale noe. helt uoppfordret

Dessverre er slike leger med på å undergrave systemet slik at prioriteringene mht hva som skal dekkes og ikke, blir fulgt opp.

firebird1365380441

Det er ikke lov å skrive Vallergan på blå resept for søvnproblemer.

Dessuten koster 100 tabl 62,40 kroner. Kostnadene for samfunnet ved å ekspedere en blåresept er sikkert langt høyere.

1-2 kroner per døgn for å få sove greier du å betale selv.

Fikk vallergan på blå resept pga allergi.Jeg hadde det i tillegg til søvnvansker, så da var det vel lovlig, går jeg ut i fra?

Får forøvrig Lamictal på blå resept pga humørsvigninger.Legen min søkte om å få skrive den ut på blå resept selv om jeg verken har epilepsi el bipolar.Fikk det godkjent.Lurer på om den går innunder §18.

Hadde jeg ikke fått Lamictal på blålapp hadde jeg ikke kunnet bruke den.Og Lamictal er den eneste pilla som har virket for meg med BPD.Har ellers vært innom det aler meste av nevroleptika og AD fram til 2004.For meg har Lamictal gjort at jeg klarer å kravle meg videre.Men, som sagt, uten blålapp kunne aldri det ha skjedd.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...