Gjest str 38 Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Har dårlig erfaring med vask av sko. De stinket etterpå. Hvordan vaske vanlige sko? 0 Siter
Gjest Vademecum Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Ta Vademecum (munnvann som er sterkt desinfiserende) på en bomullsdott og gni over innersålen hver gang du har brukt skoa. Er du redd for at sålen ikke skal tåle det kan du fukte bomullsdotten med vann først. Men sålen synes jo ikke når du har tatt på deg skoen, og det er jo bedre med luktfri sko enn flekkfri såle. Vademecum er jo sterkt så enkelte såler kan bli litt flekkete kanskje. Har ikke vært no problem for meg, men vil bre advare mot det. Kommer an på hvor nøye du er. Men tåfis er iallefall verre. Vademecum er forøvrig også et ypperlig middel mot fotsopp og neglesopp. Smøres mellom tærne og helles innunder fortykkede negler. Selv har jeg kurert tre negler som har vært tykke i tjue år på den måten. Det har tatt to år, men nå er de helt fine og kan klippes på normal måte. Har tidligere prøvd flere dyre reseptpliktige midler uten særlig nytte. 0 Siter
mrxx Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Ta Vademecum (munnvann som er sterkt desinfiserende) på en bomullsdott og gni over innersålen hver gang du har brukt skoa. Er du redd for at sålen ikke skal tåle det kan du fukte bomullsdotten med vann først. Men sålen synes jo ikke når du har tatt på deg skoen, og det er jo bedre med luktfri sko enn flekkfri såle. Vademecum er jo sterkt så enkelte såler kan bli litt flekkete kanskje. Har ikke vært no problem for meg, men vil bre advare mot det. Kommer an på hvor nøye du er. Men tåfis er iallefall verre. Vademecum er forøvrig også et ypperlig middel mot fotsopp og neglesopp. Smøres mellom tærne og helles innunder fortykkede negler. Selv har jeg kurert tre negler som har vært tykke i tjue år på den måten. Det har tatt to år, men nå er de helt fine og kan klippes på normal måte. Har tidligere prøvd flere dyre reseptpliktige midler uten særlig nytte. Men hvor ofte dynket du neglene med vedmecum? en gang daglig? Var det fingrene eller på tærne? Blir det ikke luktende ganske mye vademcum da? Det har jo en sterk lukt. Sikkert et godt "kjerringråd" dette:-) 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Ta Vademecum (munnvann som er sterkt desinfiserende) på en bomullsdott og gni over innersålen hver gang du har brukt skoa. Er du redd for at sålen ikke skal tåle det kan du fukte bomullsdotten med vann først. Men sålen synes jo ikke når du har tatt på deg skoen, og det er jo bedre med luktfri sko enn flekkfri såle. Vademecum er jo sterkt så enkelte såler kan bli litt flekkete kanskje. Har ikke vært no problem for meg, men vil bre advare mot det. Kommer an på hvor nøye du er. Men tåfis er iallefall verre. Vademecum er forøvrig også et ypperlig middel mot fotsopp og neglesopp. Smøres mellom tærne og helles innunder fortykkede negler. Selv har jeg kurert tre negler som har vært tykke i tjue år på den måten. Det har tatt to år, men nå er de helt fine og kan klippes på normal måte. Har tidligere prøvd flere dyre reseptpliktige midler uten særlig nytte. Du skriver at det hjelper mot fotsopp også, mener du da at det kan fjerne fotsopp? Dynker du da de berørte område med Vademecum? Jeg har en sønn som er plaget med dette... mvh 0 Siter
Gjest Vademecum Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Du skriver at det hjelper mot fotsopp også, mener du da at det kan fjerne fotsopp? Dynker du da de berørte område med Vademecum? Jeg har en sønn som er plaget med dette... mvh Du kan ta det på en bomullsdott og smøre på der det er angrepet. Gjerne både morgen og kveld. Selv så heller jeg noen dråper (det kommer bare dråper ut av flasken, det renner ikke) oppå tærne (og også under neglene siden jeg fortsatt har litt neglesopp). Så smører jeg Vademecumen med fingrene mellom tærne. Det lukter ikke sterkt, men det gjør at det ikke så lett blir tåfislukt. Er jo helst mellom tærne den lukten oppstår! Så omkvelden lukter det svakt Vademecum av sokkene istedenfor andre lukter. hehe... Har sjekket det ut. 0 Siter
Gjest Vademecum Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Men hvor ofte dynket du neglene med vedmecum? en gang daglig? Var det fingrene eller på tærne? Blir det ikke luktende ganske mye vademcum da? Det har jo en sterk lukt. Sikkert et godt "kjerringråd" dette:-) Jeg brukte Vademecum hver gang jeg dusjet. Noen ganger bare om morgenen, og andre ganger også etter en treningsøkt eller før jeg skulle ut på kvelden. Fotsopp har jeg ikke hatt siden jeg begynte med Vademecum. Før vikk jeg bestandig det på treningssenteret. Vademecum virker tydeligvis forebyggende. I tillegg er det jo en god ide å bruke plastandaler i dusjen da. Se forøvrig svar til Pås over her! 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Du kan ta det på en bomullsdott og smøre på der det er angrepet. Gjerne både morgen og kveld. Selv så heller jeg noen dråper (det kommer bare dråper ut av flasken, det renner ikke) oppå tærne (og også under neglene siden jeg fortsatt har litt neglesopp). Så smører jeg Vademecumen med fingrene mellom tærne. Det lukter ikke sterkt, men det gjør at det ikke så lett blir tåfislukt. Er jo helst mellom tærne den lukten oppstår! Så omkvelden lukter det svakt Vademecum av sokkene istedenfor andre lukter. hehe... Har sjekket det ut. Takk for svar! Nå bruker vi noe vi har kjøpt på apoteket, men det er fryktelig etsende og jeg synes han begynner å se hudløs ut.. Skal kjøpe Vademecum i dag!! mvh 0 Siter
Gjest Vademecum Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Takk for svar! Nå bruker vi noe vi har kjøpt på apoteket, men det er fryktelig etsende og jeg synes han begynner å se hudløs ut.. Skal kjøpe Vademecum i dag!! mvh I tillegg til offentlige dusjmiljøer, kommer ofte fotsopp hos folk som svetter mye på føttene. Gjelder det sønnen din, ville jeg anbefale han å kjøpe krystalldeo på helsekosten. En stein som fuktes i vann og gnis på. Hjalp meg veldig. Men jeg må ha stenen/sticken og ikke sprayen. Av en eller annen grunn hjalp ikke den så godt på meg. Deo'en varer i evigheter. Ellers finnes det et middel du kjøper hos hudterapeuter. Et pulver du har i fotbad. Noen lovpriser det. Stop 24 fra apoteket hjelper andre. Og andre igjen kan ikke unnvære antiperspirant-fotkremen til Oriflame. Mann til venninna mi ble kvitt svette føtter med den. Og han var ille. Men en må prøve seg fra,. Dette var bare tips, i tilfelle dette også var et problem. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.