Gå til innhold

Omgangssyke-svimmelhet

såtrist

Anbefalte innlegg

Hadde omgangssyke på mandag, med oppkast og kraftig diare. Varte ikke mer enn 12 timer, men da var nok alt tømt ut! Verst var det med diareen, tror jeg var på do 20 ganger i løpet av 8 timer! Nå er jeg plaget med svimmelhet, og jeg som har så angst for å være svimmel/besvime......

Gikk foresten ned 2 kg i løpet av de 12 timene.

Får ikke i meg nok mat nå, får bare vondt i magen....men likevel klarte jeg å spise 3 loffskiver med blåbærsyltetøy på i går, i tillegg til 1/2 kylling med litt ris, og så drakk jeg vel ca 1 liter blåbærsaft...

Tror dere det er angsten eller magesyken som gjør at jeg er så svimmel?

Noen tips til hva jeg kan spise for å bli bedre? Er ikke dårlig i magen lengre, men får vondt når jeg spiser, og har liten matlyst....

Takker for svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan bli svimmel av væsketap, noe som er det største problemet ved omgangssyke og diaré.

Få i deg rikelig med vann eller Farris, og ta maten litt etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farris eller sportsdrikk. Ev. farris og eplejuice.

Spis ting som er lett for magen, ris, litt kjeks, kok grønnsaks-suppe og ikke spis grønnsakene (ev. bare litt). Havresaft: Havregryn kokes opp med vann, fjern eventuelt havregrynene etter koking. Tilsett rød saft. Drikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...