Gå til innhold

Fedon Lindberg??

kanoka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har delvis fulgt hans anbefalinger, og har gått ned over 40 kg :-)

Det var mye.Hva spiser du og hva spiser du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ductil

Det var mye.Hva spiser du og hva spiser du ikke?

Har ikke spist sukker, ris, pasta, poteter, brød, kaker, is osv.

Har spist mye proteiner (kjøtt, fisk, kesam og cottage cheese), mye grønnsaker og ganske mye frukt og bær.

Også har jeg kost meg med cafe latte med lettmelk og suketter - flere kopper hver dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spist sukker, ris, pasta, poteter, brød, kaker, is osv.

Har spist mye proteiner (kjøtt, fisk, kesam og cottage cheese), mye grønnsaker og ganske mye frukt og bær.

Også har jeg kost meg med cafe latte med lettmelk og suketter - flere kopper hver dag :-)

Har du noen forslag til middager uten poter og ris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får noen gode svar fra ductil. Ellers anbefaler jeg deg å kjøpe en av Fedons kokebøker for å få tips.

Ellers er det vel bare å øke proteinmengden (kjøtt/fisk osv) noe, bruke mer grønnsaker enn før (fx blomkål/brokkoli osv). Og så kan man prøve kikerter, linser, bønner osv, det kan vel til en viss grad erstatte poteter/ris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ductil

Der man tradisjonelt bruker ris eller poteter som tilbehør, benytter jeg bare en større porsjon grønnsaker, ofte frosne av ulike type. Svinestek med rødkål, aspargesbønner, blomkål og gulrøtter, samt litt saus er feks kjempegodt!

Spiser også en del bønner og tørkede erter, f.eks. chilli con carne med karbonadedeig, eller hjemmelaget ertesuppe med smårettbacon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der man tradisjonelt bruker ris eller poteter som tilbehør, benytter jeg bare en større porsjon grønnsaker, ofte frosne av ulike type. Svinestek med rødkål, aspargesbønner, blomkål og gulrøtter, samt litt saus er feks kjempegodt!

Spiser også en del bønner og tørkede erter, f.eks. chilli con carne med karbonadedeig, eller hjemmelaget ertesuppe med smårettbacon.

Får vel hive meg rundt å starte med dette.Hva bruker du kesam og cottage cheese til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ductil

Får vel hive meg rundt å starte med dette.Hva bruker du kesam og cottage cheese til?

Spiser cottage cheese sammen med melom eller youghurt, og kesam sammen med halvfrosne jordbær (blandet med stavmikser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser cottage cheese sammen med melom eller youghurt, og kesam sammen med halvfrosne jordbær (blandet med stavmikser).

Hva spiser du til frokost?.Er knekkebrød nei mat?.Sorry maset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ductil

Hva spiser du til frokost?.Er knekkebrød nei mat?.Sorry maset

Jeg spiser alltid frukt eller bær kombinert med kesam eller cottage cheese til frokost.

Kjøp en pose frosne jordbær, la dem tine litt, ha opp i litt canderel søtningsstoff, og mos dem med hurtigmikser. Bland så med mager kesam; spis ca 2/3 til frokost og resten som mellommåltid senere på dagen.

Også lager jeg cafe latte med lettmelk og suketter når jeg har god tid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest reductil

Jeg har delvis fulgt hans anbefalinger, og har gått ned over 40 kg :-)

Du kaller deg ductil - er det fordi du også bruker reDUCTIL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ductil

Du kaller deg ductil - er det fordi du også bruker reDUCTIL?

Ja, fant på det nicket en gang bruk av Reductil ble diskutert her, og hvor mange kun anså det for å være "humbug".

Jeg vet ikke hvor mye Reductil har hjulpet meg, men jeg har ikke vært sulten og ikke hatt problemer med småspising i den grad jeg pleide før, mens jeg har brukt Reductil. Har heller ikke hatt noen bivirkninger og skal bruke det noen måneder til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, fant på det nicket en gang bruk av Reductil ble diskutert her, og hvor mange kun anså det for å være "humbug".

Jeg vet ikke hvor mye Reductil har hjulpet meg, men jeg har ikke vært sulten og ikke hatt problemer med småspising i den grad jeg pleide før, mens jeg har brukt Reductil. Har heller ikke hatt noen bivirkninger og skal bruke det noen måneder til.

Hei ja.

Har du gått på reductil kontinuerlig? Jeg har også brukt det, men føler at etter ca 2 pk. virker det ikke så bra lenger. Så jeg har hatt noen opphold på noen måneder, men er nå i gang igjen med nytt mot.

Målet mitt er også 40 kg. og er jeg ser jo at det kan gå an.

Jeg trenger imidlertid en god dose med treningslyst.

Ja, ja, lykke til videre med de siste kiloene.

Mange hilsener fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ductil

Hei ja.

Har du gått på reductil kontinuerlig? Jeg har også brukt det, men føler at etter ca 2 pk. virker det ikke så bra lenger. Så jeg har hatt noen opphold på noen måneder, men er nå i gang igjen med nytt mot.

Målet mitt er også 40 kg. og er jeg ser jo at det kan gå an.

Jeg trenger imidlertid en god dose med treningslyst.

Ja, ja, lykke til videre med de siste kiloene.

Mange hilsener fra

Ja, jeg har brukt 10 mg kontinuerlig. Forsøkte også med 15 mg for å se om det gjorde noen forskjell, men trivdes best med 10 mg.

Synes ikke jeg savner noe selv om jeg hele tiden går ned i vekt. Men har vært helt konsekvent mht kostholdet, dvs. at jeg ikke på noe tidspunkt har spist mat primært bestående av karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...