Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg er en jente på 26 år som sliter med tarmene. Har vært i sammarbeid med lege, men henvisninger tar veldig lang tid. Ble innlagt på sykehuset da jeg ble veldig dårlig, og svelgte slangen og ble utskrevet etter 8 dager. Problemet er imidlertid i tarmen, og ventetiden på coloskopi er lang, og fikk time i mai. Så jeg oppsøkte en privat klinikk, og der fikk jeg besked om at det var betennelse i tykktarmen. Jeg fikk en tablett kur, og ble bedre. Det begynte for ca 9 mnd siden med ofte vondt i magen og diare og kramper. Så ble det hyppigere og smertene mer intense. Det er nå ca 3 mnd siden jeg ble sykemeldt. På det verste gikk jeg ned 10 kg, og all mat brant etter et par timer. Har imidlertid ikke hatt blod i avføringen. En periode var det å spise rett og slett helt grusomt. Under kuren ble jeg bedre veldig raskt (fikk bivirkninger sm sterk kvalme og metallsmak i munnen). Rett etter kuren kom diareen tilbake, veldig løs mage, men hadde ikke vondt i magen. Har begynt i jobb igjen, har gått en uke,(5 netter) og har blitt veldig mye dårligere. Fikk bytte til kvelder nå i helgen slik at jeg skal slippe å snu rytmen, og det hjalp. Men er fortsatt ustabil i magen, har vondt i magen, men det har også satt seg smerter i nedre del av ryggen og kvalme. (Det hadde jeg ikke tidligere)Kan dette være pga den betennelsen jeg hadde/har? Hva anbefaler du meg å gjøre. Er det verre å jobbe netter/snu rytmen nå synes du? Vennlig hilsen Geta

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/180514-tarmene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...