Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 60 år som har hatt høyt blodtrykk i mange år.Tar Cardizem retard og Lodoz for dette.Ellers tar jeg Efexor og Lamictal.

De siste dagene har jeg fått en følelse av at jeg blir nummen i høyre side av munnen, og noen ganger i høyre hånd.Har også hatt prikking i hånden.Føler meg også veldig trett og kort pustet.Tror du det kan være noe alvorlig? Har ikke lyst å gå til doktor hvis det bare er bagateller.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/180516-nummenhet-i-halve-munnen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Mariex.

Det er ikke så usannsynlig at du får dine nevrologisk pregete plager av et av de medikamenter du bruker. Det kan være bivirkninger av ett av dem, men eventuelt også p.g.a. kombinasjonen av to eller fler. Jeg regner med at du har mer enn et høyt blodtrykk, idet du bruker Efexor og Lamictal. Begge disse kan gi ganske alvorlige bivirkninger av slik karakter at de kan provosere symptomer som de du nevner. Ta dette omgående opp med din lege,med henblikk på å eliminere det som utløser dine besvær. Cardizem og Lodoz er begge blodtrykksmedisiner (en kalsium- og en beta-blokker) som både hver for seg og i kombinasjon kan ha ubehagelige bivirkninger, men sjelden av den sorten du beskriver. Det er vanskelig, for ikke å si umulig, å ha en sikker oversikt over hva en slik medisinkombinasjon, som du bruker, kan ha av potensielle bivirkninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...