Gjest Liza i London Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Haaper noen kan hjelpe meg her! jeg har ufrivillig blitt dradd inn i en serios krangel,der jeg som fagperson skal komme med det avgjoerende argument. men jeg har ikke peiling! (det vet partene,men likevel...) Det er utviklet et undervisningsopplegg for barn med ulike problemer,deriblantASD,ADHD og atferdsproblemer. Krangelen gjelder omslaget paa laerebok,arbeidsbok etc. Den er skarpt rod og gul, med en stor stjerne i midten. jeg liker den ikke selv. men det faglige sporsmaal er om dette er for urolig for barn med ADHD,ASD etc Noen erfaringer? selvsagt kan jeg begynne aa lete i faglitteratur,men har egentlig ikke tid. Og mine to venninner (pedagoger og forfattere av opplegget) sloss - bokstavelig talt. All hjelp mottaes med stor takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180521-skoleboeker-og-atferdsvanskerasd-etc/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Fint å se deg igjen Jeg blir glad langt inni hjerteroten når jeg ser et slik engasjement (eller ble du tvunget?...hm..) Selvsagt er coveret(?),.. omslaget..viktig. (jadda,jadda innholdet teller jo litt det og...) Hva i helvete tenker damen på når hun kliner til med rødgult omslag og klæsjer en stjerne på? Hun må da begripe at dette skaper uro( og nervøsitet!), selv for de adhd-løse? Jeg lider selv av `blinkende-lys-disorder`, og blir nærmest paralysert av trafikklys. Men (forhåpentligvis)over til det seriøse.. Hvorfor velger hun dette? Som pedagog har hun sikkert valgt dette bevisst (for det kan da ikke -bare- være resultat av uhyggelig dårlig smak??). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180521-skoleboeker-og-atferdsvanskerasd-etc/#findComment-1216542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.